خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد:

بستری 70 مادر باردار کاشانی مبتلا به کرونا در موج پنجم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۱۸

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: از آغاز موج پنجم شیوع کرونا حدود 70 مادر باردار ، به دلیل ابتلا به این ویروس در این مرکز درمانی بستری شده‌اند.

به گزارش ایلنا از کاشان، ابوالفضل شجاعی از کرونا به عنوان تهدید سلامتی مادران باردار و جنین یاد کرد و افزود: مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا از جمله علائم سرماخوردگی باید هر چه سریع‌تر به پزشک زنان یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مادران باردار، کودکان و سالمندان از گروه هایی هستند که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، ادامه داد: خانم های بارداری که بویژه در سه ماهه سوم یا هفته بیست و هشتم بارداری یا بیشتر قرار دارند ، لازم است نسبت به هر گونه علائم عمومی مانند تب،سرفه و علائم دیگری مانند کاهش حرکات جنین، خونریزی واژینال و آبریزش دقت بیشتری داشته باشند و بلافاصله به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند.

شجاعی با بیان اینکه مادران باردار و شیرده به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید یک‌سری توصیه‌ها را جدی بگیرند، توضیح داد:  سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلا به ویروس کرونا شده، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان تاکید کرد: بهتر است مادران باردار پروتکل های بهداشتی را با وسواس بیشتری نسبت به شهروندان عادی رعایت کنند و شست و شوی مداوم دست ها، ماندن در خانه، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز