خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۱۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پرونده خرید تضمینی محصولات کشاورزی این استان در سال جاری، با خرید تضمینی بیش از ۱۲۵ هزار تن محصولات استراتژیک بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، فاطمه خمسه با اعلام خرید بیش تز ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: این میزان محصول خریداری شده شامل ۱۱۳ هزار تن گندم، ۴ هزار و ۸۶۵ تن کلزا و ۷ هزار و ۲۰۰ تن بذر استاندارد گندم آبی و دیم بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری، ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم و ۵ مرکز خرید تضمینی کلزا برای تحویل گرفتن محصول برداشتی کشاورزان از خرداد ماه در استان فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در شهرستان آوج تا اواخر مرداد به طول می‌انجامد، مراکز خرید تضمینی در آوج آخرین مراکزی در استان قزوین بودند که تا پایان هفته گذشته به کار خود ادامه دادند.

وی در خصوص نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: میزان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان ۵ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بود که به طور کامل به کشاورزان استان پرداخت شده است، همچنین ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی معادل ۵۱۸ میلیارد ریال با آنان تسویه شده است.

خمسه به عملکرد مطلوب استان قزوین در خرید و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک کشاورزی در سال جاری با وجود خشکسالی بی سابقه اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قزوین با وجود مساحت کم نسبت به سایر استان‌های کشور، رتبه یازدهم در خرید تضمینی گندم و هفتم در خرید کلزا در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز