خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیله‌سوار هم قرمز شد / افزایش بیماران بخش آی‌سی‌یو در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۴۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر از 11 شهرستان استان اردبیل، تنها 3 شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی قرار دارند.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: متاسفانه با شیوع گسترده کرونا و ضعیت بحرانی پیش آمده در استان اردبیل، شهرستان بیله سوار هم از حالت نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل وضعیت داد.

وی افزود: در حال حاضر از 11 شهرستان استان اردبیل، تنها 3 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند به طوری که براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی به سر می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته 124 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 116 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 15 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

حبیب زاده ادامه داد: بیماران ترخیصی به هیچ عنوان نباید از قرنطینه خانگی خارج شوند و اعضای خانواده نیز در منزل حتما نکات توصیه شده توسط کادر درمان را رعایت کنند تا بیماری به کل اعضای خانواده و نهایتا افراد جامعه سرایت نکند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 854 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 126 بیمار وخیم گزارش شده است؛ در همین راستا اوصیه اکید ما به مردم استان این است که به هیچ وجه در مراکز پرتمجع حاضر نشوند و استفاده از ماسک را برای اقوام، دوستان و آشنایان و افراد فاقد ماسک جهت حفظ سلامت عمومی افراد جامعه توصیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان عنوان کرد: در نوبت اول برای 289 هزار و 668 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 91 هزار و 663 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 381 هزار و 331 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز