خبرگزاری کار ایران

اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در ۱۸۰ هکتار از اراضی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۶۶

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده و این استان در این زمینه همواره رتبه دوم را داشته‌است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر جوادی گفت: این استان از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین از سال ۶۹ تا کنون در کشور همیشه بعد از فارس استان دوم از نظر سطح اجرا بوده است.

وی با بیان این که اعتبارات پارسال در حوزه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری خراسان رضوی قابل ملاحظه بود و کمک خوبی در پیشرفت این حوزه محسوب می‌شد افزود: سال گذشته افزون بر ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تخصیص یافت که توانستیم با این اعتبار ۱۴ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی استان را به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اعتبارات مصوب امسال برای استان نیز در این رابطه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۶ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.

جوادی با اشاره به این که برای اجرای این سامانه‌ها در هر هکتار به صورت میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم این شیوه‌های آبیاری را در حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: همه سطح اراضی خراسان رضوی قابلیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را ندارد و فقط حدود ۳۵۰ هزار هکتار آن دارای این قابلیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز