خبرگزاری کار ایران

با هدف رشد صادرات:

پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش‌نماد برای محصولات دانش‌بنیان در اردبیل صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۰۷۵

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از اعلام آمادگی اداره کل جهت صدور پروانه استاندارد «دانش نماد» برای شرکت های دانش بنیان به منظور رشد صادرات و افزایش تقاضا برای خرید محصولات دانش بنیان در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی در جلسه کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل به امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای استانداردسازی محصولات دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بر این اساس شرکت های دانش بنیان، امکان دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد «دانش نماد» از ادارات کل استاندارد استان ها را دارند.

علایی افزود: در صورتی که محصولات دانش بنیان دارای استاندارد معتبر اعم از ملی و بین المللی، منطقه ای، جامعه ای و کارخانه ای باشند، پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد صادر می شود.

وی افزود: در صورت عدم وجود استاندارد قابل پذیرش و با توجه به خود اظهاری تولید کننده در رابطه با ویژگی های کیفی محصول، این اداره کل در راستای حمایت از تولید محصولات دانش بنیان، نسبت به صدور گواهینامه محصول دانش بنیان اقدام می کند. 

دبیر شورای استاندارد استان در ادامه توضیح داد: صدور این پروانه یا گواهی نامه، گامی موثر در تجاری سازی و ورود محصولات دانش بنیان ، به بازارهای داخلی و خارجی خواهد بود.

علایی گفت: شرکت هایی که دارای تاییدیه رسمی مبنی بر دانش بنیان بودن محصول از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، می توانند برای دریافت این گواهی نامه یا پروانه دانش نماد اقدام کنند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در پایان درباره آزمون محصولات دانش بنیان بیان کرد: در راستای حمایت از تولید محصولات دانش بنیان در صورت عدم وجود آزمایشگاه تائید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران انجام آزمون در آزمایشگاه یک واحد تولیدی و یا مراکز تحقیقاتی- آموزشی با حضور کارشناس تخصصی این اداره کل یا نماینده پژوهشگاه استاندارد یا کارشناس رسمی استاندارد ، امکان پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز