خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

ضرورت تسهیل روند واردات واکسن در هرمزگان/ آمادگی داریم 10میلیون واکسن رایگان توزیع کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۱۹

استاندار هرمزگان گفت: آمادگی داریم 10میلیون واکسن را برای واکسینه کردن مردم هرمزگان و سایر مناطق کشور بدون دریافت هیچ هزینه ای و در قالب مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی وارد کنیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی اظهار کرد: با توجه به اینکه همیشه در آستانه انتخابات و مرحله پس از انتخابات، نوعی سستی و کم رغبتی برای ادامه کار در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و با توجه به آغاز بکار رسمی دولت سیزدهم و شروع کار وزرا ، لازم است در همین هفته نخست و همزمان با هفته دولت، وزیران برای افتتاح پروژه ها به استان‌ها سفر کنند و ضمن تشریح برنامه ها و انتقال پیام رئیس جمهور به مردم و مدیران، امید و نشاط را در دل مردم و دستگاه های اجرایی در مناطق مختلف زنده کنند.

وی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت برای رونق سایر بخش ها، افزود: امنیت یکی از موضوعات مهم است که همه استانداران باید از آن مراقبت کنند و در استان هرمزگان نیز خوشبختانه امنیت در تمامی نوار ساحلی و مرزهای خشکی و آبی به همت تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح و انتظامی برقرار است.

همتی با اشاره به وضعیت کرونا و اقدامات انجام شده به منظور مدیریت وضعیت کنونی و مقابله با بحران های احتمالی، گفت: در شرایطی که پیک پنجم کرونا در کشور در حال سپری شدن است، هرمزگان دومین پیک خود را تجربه می کند که با استفاده از ظرفیت اماکن بلااستفاده در شرایط کرونا، توانستیم 300 تخت بیمارستانی را در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس در کمتر از ۱۰ روز با همه امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران احتمالی آماده کنیم که امکان افزایش ظرفیت تا یک هزار تخت بیمارستانی در این مرکز پشتیبان کووید 19 وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی مجهز 50 تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران، و دو بیمارستان صحرایی 45 و 20 تخت‌خوابی نیز با رایزنی انجام شده، توسط نیروی دریایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ایجاد شده است و در شهرستان ها نیز پیش بینی لازم با افزایش 20 تا 60 تخت اضطراری صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اخذ مجوز واردات واکسن توسط یکی از شرکت های دولتی در هرمزگان ، تعلل در ارسال تأییدیه این مجوز به شرکت تولیدکننده واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت خارجه را علت تأخیر در روند واردات واکسن توسط این شرکت برشمرد و گفت: با توجه به مذاکراتی که انجام شده، در صورتی که این تأییدیه به شرکت مبدأ ارسال شود، آمادگی داریم 10میلیون واکسن را برای واکسینه کردن مردم هرمزگان و سایر مناطق کشور بدون دریافت هیچ هزینه ای و در قالب مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی وارد کنیم که بار مالی این بخش صرف کمک به بهبود معیشت و افزایش مزایای دریافتی پزشکان و پرستاران شود.

همتی، با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور، بخش عمران، صادرات و سرمایه‌گذاری نیازمند نگاهی نو و تحول گرایانه است، عنوان کرد: به منظور تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی، نظارت فعال و شبانه روزی بر گمرکات استان حاکم است که این کالاها بلافاصله تخلیه و به سمت شهرهای مقصد بارگیری شود.

وی افزود: به رغم اعمال دستورات ویژه به دستگاه های مربوطه، هم افزایی و تعامل بین بخشی وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی می تواند روند ارسال کالاهای اساسی به شهرهای هدف را تسریع کند.

احمد وحیدی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تلاش وزارت کشور بر فعال سازی همه ظرفیت ها برای مدیریت بیماری کرونا و کمک به حل مساله معیشت مردم است، گفت: دغدغه های مردم عزیزمان را به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه های خوبی هم در زمینه مهار بیماری کرونا و هم مدیریت مسائل مربوط به تنظیم بازار در کشور وجود دارد که با استفاده از ظرفیت های موجود، بتوانیم گام های خوبی در این زمینه برای حل مسائل مردم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز