خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت تداوم منع تردد بین استان‌های قرمز کرونایی/ بستری 145 بیمار کرونایی جدید و 20 فوتی در شبانه روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۷۷۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 145 بیمار کرونایی جدید و گزارش 20 فوتی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مرکز کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: لازم است به منع تردد بین استانی توجه ویژه ای شود؛ در چند روز اخیر کاهش بسیار جزئی در میزان موارد بستری را شاهد هستیم که نتیجه تاثیر همکاری نیروی انتظامی در کنترل ترددها است. 

وی افزود: امیدواریم این منع تردد در بین استان های با وضعیت قرمز ادامه پیدا کرده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مخصوصا زدن ماسک، شاهد روند نزولی بیماری در هفته آینده در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته 145 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 143 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 20 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 859 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 123 بیمار وخیم گزارش شده است. بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان عنوان کرد: در نوبت اول برای 285 هزار و 598 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 84 هزار و 907 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 370  هزار و 505 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز