خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

بیش از ۲۰۰۰هزار پروژه در هفته دولت در گلستان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۸۴

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت سال جاری تعداد 2086 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 3168 میلیارد تومان در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنای گلستان،هادی حق شناس درجمع خبرنگاران اظهارکرد: با افتتاح طرح های اقتصادی استان، برای تعداد 5694 شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده این طرح ها در حوزه عمرانی و زیرساختی است، اظهار کرد:  1054 پروژه با اعتبار بالغ بر 1875 میلیارد تومان در بخش عمرانی و 1032 طرح با اعتبار بالغ بر 1292 میلیارد تومان در بخش اقتصادی و اشتغالزا می باشد.

حق شناس با اشاره به مهمترین پروژه های قابل افتتاح در این ایام، تصریح کرد: افتتاح 13 مدرسه با 100 کلاس درس، زهکشی 2500 هکتار از اراضی استان، راه دسترسی و دوربرگردانهای ایمن، گازرسانی به روستاها و واحدهای تولیدی، تقویت شبکه برق رسانی، مسکن محرومین، توسعه آبرسانی و .... در این هفته انجام خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به زهکشی اراضی استان خاطرنشان کرد: با تلاش پیمانکاران دو دستگاه اجرایی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، در مجموع 100 هزار هکتار از 280 هزار هکتار اراضی استان زهکشی شده است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه های اقتصادی نیز گفت: افتتاح یک واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی آق قلا با اعتبار 20 میلیارد تومان از جمله مهمترین این پروژه ها است.

حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مهمترین پروژه های در دست اقدام در استان، گفت: منطقه آزاد اینچه برون، بندر خشک و طرح گردشگری جزیره آشوراده، سه طرح بزرگ برای استان هستند که خوشبختانه امسال همه مجوزهای قانونی را اخذ کرده اند و انشالله با روی کار آمدن دولت جدید، اقدامات اجرایی آنها آغاز خواهد شد تا شاهد تحول در توسعه استان باشیم.

استاندار گلستان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان نیز خاطرنشان کرد: میزان ورودی بیمار در هفته جاری نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد.

وی افزود: تاکنون 930 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که 420 هزار نفر، دوز اول را دریافت کرده اند و این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار گلستان تصریح کرد: ارائه این آمار به معنای بهبود اوضاع نیست و مردم باید همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال از واکسیناسیون، به روند نزولی ورود بیمار به مراکز درمانی کمک کنند.

حق شناس با اشاره به ورود 50 دستگاه ونتیلاتور جدید به استان، افزود: با حضور اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به استان، منتظر ورود امکانات جدید هستیم اما مهمتر از امکانات، پیشگیری از ورود بیمار است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز