خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر اردبیل مطرح شد:

تخفیف 30 درصدی شهرداری اردبیل به مطالبات خود / عدم قیمت‌گذاری مناسب عامل عقیم ماندن مناقصات شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۱۹

در سومین جلسه شورای ششم شهر اردبیل اکثریت اعضا بر حضور خبرنگاران تاکید کردند و مقرر شد در جلسه آینده موضوع پخش زنده جلسات علنی از طریق فضای مجازی، به رای گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جلسه شورای ششم شهر اردبیل شامگاه چهارشنبه(3 شهریور) برگزار شد و لوایح فروش اراضی شهرداری جهت تامین مالی این سازمان، جابجایی اعتبارات احداث حوضچه شیرآبه در محل دفن زباله و تکمیل پروژه روشنایی پل های منطقه چهار اردبیل بررسی و به رای گذاشته شد.

ارائه تخفیف 30 درصدی در مطالبات شهرداری اردبیل

جواد انصاری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در در این جلسه از ارائه تخفیفات شهرداری اردبیل به مناسبت هفته دولت و هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهرداری اردبیل از 6 شهریورماه تا 20 مهرماه به مطالبات خود تخفیف می دهد.

وی افزود: این تخفیفات شامل عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند و کسب و پیشه سال های قبل و جاری، کل عوارض بهاء خدمات مسکونی و تجاری و عوارض پذیره، کل عوارض اعیانی غیر مسکونی و نقل و انتقال مستغلات شهرداری سال های قبل و جاری، کل عوارض پروانه مسکونی و تجاری، عوارض تفکیک و نقل و انتقال، بخشودگی جرایم سالهای قبل مربوط به عوارض خودرو می باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در ۲۰ روز اول اعمال تخفیف خوش حسابی تا ۳۰ درصد و ۲۰ روز دوم تا ۲۰ درصد بخشودگی ارائه می شود که نحوه وصول نیز 50 درصد نقد و مابقی در پنج قسط خواهد بود.

انصاری با اشاره به فروش املاک براساس لایحه بودجه شهرداری در سال 1400 اذعان کرد:  شهرداری برای افزایش درآمد خود با برگزاری مناقصه بخشی از املاک و مستغلات خود را به ارزش 146  میلیارد تومان به فروش می رساند.

عدم قیمت گذاری مناسب باعث عقیم ماندن مناقصات شده است

علیرضا غریبی عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: عدم قیمت گذاری مناسب هنگام فروش اموال غیرمنقول شهرداری باعث شده انتشار آگهی ها بی ثمر باشد و حتی در برخی موارد شاهد وقفه چهار ساله در فروش واحدهای تجاری باشیم.

وی افزود: البته در خصوص فروش اراضی شهرداری جهت پرداخت حقوق کارکنان نباید عجله داشت و برای حل مشکل کوتاه مدت، اراضی ارزشمند شهرداری را از دست داد؛ صبر بیشتر در این خصوص می تواند از تضییع اموال شهرداری جلوگیری کند.

در این جلسه جابجایی اعتبارات احداث حوضچه شیرآب در محل دفن زباله در اولویت شهرداری قرار گرفت تا با تامین 350 میلیون تومان اعتبار این پروژه تا هفته دفاع مقدس تکمیل و آماده افتتاح شود.

رئیس شورای شهر نیز در پایان این جلسه به پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر پخش آنلاین جلسات شورا از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در قالب طرحی این خواسته و مطالبه می تواند در هفته آینده در شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با تصویب نهایی با همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران جلسات شورا به صورت آنلاین پخش شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز