خبرگزاری کار ایران

در سال‌جاری انجام می‌شود؛

ایجاد اشتغال 6 هزار نفری با افتتاح 18 کارخانه در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۵۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۸ کارخانه و واحد صنعتی بزرگ با اشتغال‌زایی 5 هزار و ۸۰۰ نفر و نیز ۱۵۰ واحد تولیدی کوچک به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، رامین صادقی عنوان کرد: تا به امروز 82 پروانه بهره‌برداری در چهار ماهه اول سال‌جاری در سازمان صمت استان صادر شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال‌جاری هر هفته 2 واحد تولیدی به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی گفت: استان اردبیل در سال گذشته در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار در کشور رتبه دوم را به دست آورد و امسال نیز مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف جذب و برای پرداخت در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

این مسئول افزود: تا پایان امسال ۱۸ کارخانه و واحد صنعتی بزرگ با اشتغال‌زایی 5 هزار و ۸۰۰ نفر و نیز ۱۵۰ واحد تولیدی کوچک به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صمت استان گفت: در استان اردبیل عملیات اکتشاف مقدماتی در وسعتی بالغ بر 7 هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به اتمام رسیده و برای ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش اقدامات شروع شده است.

صادقی اضافه کرد: برای ۱۲ محدوده پروانه اکتشاف صادر و 4 چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف قرار دارد.

عضو شورای اداری استان ادامه داد: از بین محدوده‌های مورد تاکید برای 2 محدوده عملیات اکتشاف تفصیلی به اتمام رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف هستیم.

وی مواد کشف شده را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مواد شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلاست. تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده در یک سال گذشته بیش از ۱۷ فقره بوده که در این زمینه نیز با یک جهش 7 درصدی روبرو هستیم.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز