خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان اردبیل خبر می‌دهد؛

داغدار شدن 21 خانواده اردبیلی در شبانه روز گذشته / بستری 161 بیمار کرونایی جدید / مراقبت از یک‌هزار بیمار در منزل به علت کمبود تخت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 161 بیمار جدید کرونایی و 21 مورد فوتی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد:  متاسفانه در حال حاضر شیوع گسترده بیماری کرونا را در سراسر استان شاهد هستیم که امیدواریم با گشایش‌هایی که در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان انجام شده بتوانیم پاسخگوی نیازهای بیماران باشیم.

وی افزود: یکی از بخش های داخلی بیمارستان امام خمینی اردبیل را به مجموعه درمانگاه بیمارستان امام رضا منتقل کردیم تا بتوانیم پاسخگوی حجم بالای بیماران مراجعه کننده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه مردم باید از ماسک به عنوان اساس پیشگیری استفاده کنند، گفت: از هم استانی‌ها درخواست داریم با توجه به محدودیت شدید در تامین نیروی پرستاری، اکسیژن و تخت، با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در میهمانی ها و مراسمات، نهایت همکاری را با کادر درمان داشته باشند؛  ویروس دلتا بشدت مسری است و با کوچکترین تماس بدون ماسک ممکن است منتقل شود.

حبیب زاده افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته 161 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 150 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 21 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بیماران در بخش آی سی یو بیان کرد: در حال حاضر 864  بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 121 بیمار وخیم گزارش شده است؛ همچنین یک هزار و 19 بیمار نیز تحت نظر در منازل بستری هستند.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت کرونایی شهرهای استان نیز بیان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان عنوان کرد: در نوبت اول برای 277 هزار و 266 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 74  هزار و 436 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 351  هزار و 702 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز