خبرگزاری کار ایران

۵۰۰ میلیارد وام بلاعوض برای احداث مسکن محرومان ایلامی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۱۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای احداث خانه‌های طرح مسکن محرومان در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حبیب الله محبی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به افراد واجد شرایط در سطح پرداخت ۵۰۰ میلیارد وام بلاعوض برای احداث مسکن محرومان ایلامی روستا‌های استان پرداخت شده است افزود: تاکنون پرونده ۲ هزار واحد سهمیه مسکن محرومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده که از این تعداد هزار و ۹۳۶ مورد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحد‌ها در استان افزود: عملیات پی کنی ۲ هزار واحد انجام و ۲ هزار واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: تا کنون هزار و ۷۹۵ از این تعداد واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و یک هزار و ۹۳۱ واحد نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارد.

محبی تاکید کرد: اعتبار مصوب تسهیلات هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام اضافه کرد: میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در استان هم گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی طرح ویژه در سال جاری نیز به مانند طرح مسکن محرومان ۲ هزار واحد بوده که برای هر واحد یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

محبی، میزان تسهیلات ابلاغی در اجرای طرح مسکن‌ویژه محرومان تاکنون را ۲ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون سهمیه بانک تجارت به صورت کامل، سهمیه بانک صادرات ۳۰ درصد انجام شده است و رایزنی برای اخذ سهمیه سایر بانک‌ها نیز در حال انجام است.

 بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز