خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

واکسیناسیون شهروندان شاهرودی در دامغان منع قانونی ندارد/ توزیع ناهمگون واکسن علت ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۹۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه واکسیناسیون شهروندان شاهرودی در شهرستان دامغان منع قانونی ندارد گفت: درخواست می کنیم شهروندان هر شهرستان از سهمیه اختصاص یافته دانشگاه علوم پزشکی مربوطه استفاده نمایند تا حقوق سایر افراد تضییع نشود.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان بیان کرد: تاکنون حدود 100 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسینه شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توزیع محموله های واکسن در روزهای آتی جمعیت بیشتری واکسینه شوند و استان سمنان از وضعیت بحرانی پیک پنجم کرونا خارج شود.

 نوید دانایی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا امکان نوبت دهی واکسیناسیون در هر شهرستان بر اساس کد ملی شهروندان همان شهر وجود دارد یا خیر این گونه بیان کرد: اساسا انجام چنین کاری امکان پذیر نیست زیرا بسیاری از شهروندان شاهرودی در سمنان هستند و بالعکس و اگر کد ملی ملاک باشد باید بسیاری از افراد به شهرهای محل صدور کارت ملی مراجعه نمایند که غیر قابل امکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ازدحام جمعیت در برخی از مراکز واکسیناسیون را توزیع ناهمگون محموله های واکسن دانست و یادآور شد: گاهی اوقات محموله واکسن تحویل یکی از دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود یا سمنان می شود و متقاضیان دریافت واکسن از سایر شهرها به محض اطلاع به مراکز واکسیناسیون دارای واکسن مراجعه می کنند که باعث ازدحام جمعیت می شود.

وی افزود: استاندارد کشوری مراکز واکسیناسون به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 8 ایستگاه است که در دامغان حداقل 14 ایستگاه وجود دارد و شاهد ازدحام جمعیت نخواهیم بود.

دانایی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون شهروندان سایر شهرها در مراکز واکسیناسیون دامغان منع قانونی ندارد، اضافه کرد: در گرمسار هم شاهد ازدحام جمعیت بودیم که دلیل آن شلوغی مراکز واکسیناسیون پایتخت و انتخاب مراکز واکسیناسیون گرمسار توسط شهروندان تهرانی بود.

وی اظهار کرد: انتخاب مرکز واکسیناسیون بر عهده گروه های هدف است اما درخواست می کنیم شهروندان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سهمیه واکسن های تحویلی اختصاص یافته همان دانشگاه استفاده نمایند تا حقوق دیگر شهروندان تضییع نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز