خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در برخی از مناطق کشور/احتمال جاری شدن روان آب‌ها در مسیر‌ها و طغیان رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۴۳

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز صبح کمینه دمای شهرکرد به دوازده درجه و همدان به چهارده درجه بالای صفر رسید و این دو شهر به ترتیب خنک‌ترین مراکز استان در کشور بودند. دیروز هم شهر اهواز با چهل و شش درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان بود. به لحاظ بارندگی هم امروز دوشنبه بیشتر برای بعدازظهر و اوایل شب شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، روی ارتفاعات زاگرس مرکزی هم غرب استان اصفهان رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد موقتی را دارند که در جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان بارش‌ها به نسبت می‌تواند شدیدتر باشد.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان آب‌ها در مسیر‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. علاوه بر این امشب در برخی نقاط مازندران، شرق گیلان، ارتفاعات استان‌هایی نظیر سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی هم رگبار پراکنده را خواهند داشت. فردا سه شنبه این وضعیت با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین فردا نیمه شرقی کشورمان افزایش سرعت باد را خواهد داشت. به خصوص در منطقه زابل طوفان شن و خاک را خواهیم داشت که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی در این مناطق خواهد شد. چهارشنبه هم باز وزش باد در نیمه شرقی ادامه خواهد داشت. اما پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور شاهد آسمانی صاف خواهیم بود. نیمه غربی کشور هم افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران برای ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به سی و پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز