خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

ادامه تعطیلی های کرونایی برخی گروه های شغلی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۸۷۴

استاندار گیلان با اشاره به تأثیر مطلوب اعمال محدودیت های ترددی در کاهش ورود خودروهای غیر بومی به استان، گفت: تعطیلی برخی مشاغل همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اول شهریور و روز پزشک، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته کادر درمان و نظام سلامت برای مقابله با کرونا از جان خود نیز گذشتند.

وی در ادامه به همراهی و مشارکت خوب مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌های جدید اشاره کرد و افزود: قطعاً مقابله و کنترل ویروس کرونا بدون مشارکت شهروندان و اصناف ممکن نخواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها اجرای محدودیت‌های جدید با ۸۰ درصد موفقیت در ممانعت از ترددهای بین استانی همراه بوده است، گفت: اولویت دولت به حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ایجاد مشکل در کسب و کارها است.

وی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای ادامه منع فعالیت برخی گروه‌های شغلی، اضافه کرد: محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی برخی مشاغل همانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ادامه دارد.

زارع در ادامه بر ضرورت اهتمام فرمانداران، مدیران مرتبط همچون دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی برای اجرای مصوبات با همراهی مؤثر اصناف تأکید کرد و تصریح کرد: شهروندان نیز باید با جدیت بیشتری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در مراکز واکسیناسیون به ویژه در شهر رشت، اظهار کرد: انتظار می‌رود علوم پزشکی با توزیع درست واکسن در مراکز پیش بینی شده این مشکل را حل و در تزریق دُز دوم واکسن نیز شرایط مطلوب‌تر فراهم کند.

استاندار گیلان خواستار از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراکز واکسیناسیون شد و گفت: تسهیل واکسیناسیون یکی از مؤلفه‌ها کنترل ویروس کرونا و کاهش تعداد ابتلاها و بستری و فوتی‌ها است.

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه زمان بازگشایی مدارس و استفاده حداکثری از بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: رئیس‌جمهوری حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان، معلمان و والدین را از اولویت‌ها دانستند و برگزاری حضوری برخی از دروس را منوط به بررسی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها با تصمیم ستاد ملی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز