خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

بی‌تاثیری تعطیلی‌ها در کاهش کرونا / تزریق 330 هزار دوز واکسن کرونا در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 189 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: این آمارها نشانگر این است که بدون سرعت در تزریق واکسن جمعیت هدف و البته رعایت مردم در پرهیز از دورهمی های غیر ضرروی تعطیلی ها اثر چندانی در کاهش بیماری کرونا ندارد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته 189 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 140 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 6 فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است؛ این آمارها نشانگر این است که بدون توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، و سرعت در تزریق واکسن عموم مردم تعطیلی ها اثر چندانی در کاهش بیماری کرونا ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 897 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 109 بیمار وخیم گزارش شده است؛ بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 266 هزار و 249 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 64 هزار و 631 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 330 هزار و 880 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده با اشاره به فشار کاری بی سابقه بر کادر درمان در پیک پنجم کرونا، تاکید کرد: بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث افزایش مراجعین به مراکز درمانی و تشدید مضاعف وضعیت کرونا در استان خواهد شد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز