خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

ثبت نام ۷۰ درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۵۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۷۰ درصد از دانش آموزان استان تاکنون در مدارس ثبت نام شدند و ثبت نام بقیه دانش آموزان عمدتا در متوسطه اول و دوم در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۷۰ درصد از دانش آموزان استان تاکنون در مدارس ثبت نام شدند و ثبت نام بقیه دانش آموزان عمدتا در متوسطه اول و دوم در حال انجام است.

پریسا فاطمی گفت: در حال حاضر ثبت نام دانش آموزان  پایه اول در غالب مدارس، از طریق سامانه پادا یا از طریق حضوری و ثبت اطلاعات توسط مدیر در سامانه سیدا انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اولیایی به هر دلیل از ثبت نام فرزند خود در پایه اول جا مانده به علت تراکم و اتمام تقریبی فرآیند ثبت نام در این پایه به منطقه یا ناحیه مورد نظر برای ارجاع به نزدیک ترین مدرسه دارای ظرفیت خالی مراجعه کنند.

رییس اجرایی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ثبت نام در میان پایه ها توسط مدیران مدارس انجام می شود، اضافه کرد: برای متقاضیان جابجایی میان پایه نیز این امر در حال انجام بوده و چنانچه اولیا هرگونه مشکلی در ثبت نام میان پایه دارند با کارشناسی مقطع مربوط در اداره منطقه، شهرستان یا ناحیه تماس گیرد.

وی افزود: برای ثبت نام در پایه هفتم پس از دریافت کد پادا از مدرسه، پایه ششم با مراجعه به پادا و پیش ثبت نام در مدرسه دلخواه و سپس حضور برای ارائه مدارک تحصیلی در مدرسه مد نظر ثبت نام صورت پذیرفته و هرگونه مشکلی در فرآیند ثبت نام با هماهنگی کارشناس منطقه و ناحیه قابل حل و بررسی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان افزود: در ثبت نام پایه دهم، دانش آموزان باید مدارس را مطابق با هدایت تحصیلی “متناسب با رشته و اولویت رشته  تحصیلی” خود انتخاب کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل با کارشناسان متوسطه اداره منطقه یا ناحیه هماهنگی لازم به عمل آورند.

وی اظهار داشت: اولیایی که پس از ثبت نام در مدارس شاهد، با عدم پذیرش توسط این مدارس مواجه شده اند در صورت عدم ثبت نام در مدارس عادی با مراجعه به کارشناس منطقه یا اداره خود برای رفع مشکلات اقدام کنند.

رییس اجرایی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: در پایه اول ابتدایی انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان الزامی بوده و ثبت نام قطعی در این پایه منوط به انجام کامل این فرآیند می باشد.

فاطمی خاطرنشان کرد: درصورتی که دانش آموزان قبلا در مدرسه ای ثبت نام کرده و به هر دلیلی متقاضی ثبت نام در مدرسه دیگری شامل پذیرفته شدگان در آزمون مدارسی از جمله نمونه دولتی هستند باید با مراجعه به سامانه پادا، ثبت نام قبلی خود را لغو کرده تا امکان ثبت نام در مدرسه مورد نظر جدید فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز