خبرگزاری کار ایران

استاندار عنوان کرد؛

شیب شیوع کرونا در گلستان نزولی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۴۱

استاندار گلستان گفت:ساعت کار ادارات از اول شهریور به روال سابق بر می گردد وشیب شیوع کرونا در استان نزولی شده است.

به گزارش ایلنای گلستان،هادی حق شناس  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد:از تمام هیات های مذهبی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری های محرم تقدیر می کنم.

وی ادامه داد:روز پزشک را به تمامی پزشکان, پرستاران و کادر درمان تبریک عرض می کنم و از زحمات شبانه روزی آنان در مقابله با ویروس کرونا تقدیر می کنم چرا اگر این همراهی نبود وضعیت شیوع و بستری کرونا امروز خیلی بدتر بود.

حق شناس تصریح کرد:خوشبختانه در ورودی ها و خروجی ها شاهد کاهش  ۴۵ درصدی تردد ها بوده ایم و البته همچنان تفرجگاه ها و پارک ها بسته خواهند بود.

وی گفت:ساعت کاری ادارات از ابتدای شهریور به روال سابق برمی گردد و تعطیلی پنج شنبه نیز ملغی می شود و البته دورکاری در شهرهای قرمز, نارنجی و زرد کماکان ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان تصریح کرد:در ۲ ماه گذشته ۵۰ دستگاه ونتیلاتور جدید و بسیاری امکانات دیگر وارد استان شده است و در بازدید رییس کمیسیون بهداشت مجلس از استان مقرر شد امکانات لازم سریعتر به استان وارد شود و همچنین بیمارستان های قدیمی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی یادآور شد:شیب شیوع کرونا در استان نزولی شده و در حال حاضر ۱۸۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۸ نفر در icu و ۸۰ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر فوت شده اند و البته ۸۳۰ بیمار بصورت سرپایی دارو دریافت کرده اند.

وی گفت:تاکنون ۳۸۲۹۰۰ نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و ۷۷۹۷۰ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند و ۳۰ درصد جامعه هدف استان حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده اند.

وی افزود:نباید عادی انگاری صورت بپذیرد و البته باید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد تا بتوانیم با کمترین عوارض از این بیماری عبور کنیم وفاصله گذاری اجتماعی باعث می شود با حداقل عوارض از پیک ها عبور کنیم.

وی بیان کرد:منع تردد بین استانی تا ۵ شهریور برقرار است و ممنوعیت تردد شبانه داخل شهرها نیز همچنین اجرا می شود.

حق شناس خاطر نشان کرد:هیچ محدودیتی برای واردات واکسن نداریم و تلاش ما افزایش امکانات استان و سوله هایی برای تجهیز جهت تزرق واکسن است که البته همواره همراهی خیرخواهانه صنعتگران و تجار را داشته ایم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز