خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد؛

آذربایجان شرقی در سیرصعودی موج پنجم کرونا/ مثبت شدن آزمایش ‌کرونای یکهزار نفر در روز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۲۱

رئیس گروه پیشگیری بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قرار گرفتن استان در سیر صعودی موج پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،  سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به رغم کاهش شیوع کرونا در برخی از استان های مرکزی و جنوبی کشور، آذربایجان شرقی در سیر صعودی موج پنجم کرونا قرار گرفته و وضعیت استان هر روز نسبت به روز قبل بدتر می‌شود.

وی ادامه داد: موارد بستری استان هر روز بیشتر شده و مانده بستری بیمارستان ها به بالای هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی متذکر شد: موارد مثبت آزمایش ها به بالای ۳۵ درصد و نزدیک به هزار نفر در روز رسیده که میانگین فوتی ها نیز از ۱۲ نفر افزایش یافته است.

رئیس گروه پیشگیری بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: سن فوتی های کرونا کاهش یافته و گروه سنی پایین را بیشتر درگیر می‌کند که به نظر می‌رسد، عامل ابتلا، ویروس کرونای دلتا باشد.

وی به مردم توصیه کرد: تمامی افراد و بویژه افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند، باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

خیاط ‌زاده در پایان تاکید کرد: افراد سن بالای واکسینه شده نیز باید تا واکسینه شدن ۶۰ درصد از افراد جامعه و کاهش جمعیت، پروتکل ها را رعایت کرده، دست ها را شسته، ماسک زده و در اجتماعات حضور نیابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز