خبرگزاری کار ایران

ایلنا از تأخیر روند واکسیناسیون در فارس گزارش می دهد؛

واکسیناسیون لاک‌پشتی در فارس/ حجم مراجعات بالا اما واکسن کم است/ عضو مجمع نمایندگان:تلاش می‌کنیم سهمیه بیشتری برای فارس بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۳۸۸

به رغم اینکه فارس از دیرباز تاکنون به عنوان قطب پزشکی کشور و خاورمیانه بوده است اما روند کند واکسیناسیون و تزریق واکسن تا گروه های سنی متولد 47 ، سبب شده نگرانی ها نسبت به ابتلا به کرونا در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز سن واکسیناسیون در برخی استان‌ها کاهشی شده و به گروه‌های سنی متولد ۵۰ هم رسیده،  هرچند روند واکسیناسیون در مجموع مورد قبول نیست و با تاخیر زیاد همراه است ،اما  با این حال سن تزریق واکسن  در استان فارس همچنان گروه سنی متولدسال ۴۷  را در بر‌می‌گیرد و از مدتی پیش تا کنون هیچگونه تغییری نداشته است .

فارس با داعیه قطب پزشکی هنوز مشغول واکسینه کردن  ۵۳ ساله‌ها به بالا است  این درحالی است که  فارس همواره مقصد مسافرانی است که بخشی از بیماران مبتلا به کرونای  استان  را تشکیل می‌دهند.

 هنوز برنامه تزریق واکسن متولدین ۵۲ اجرایی نشده است

در این رابطه جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با روند واکسیناسیون در استان به ایلنا می گوید: برای کاهش سن واکسیناسیون پیگیری هایی انجام شد ولی هنوز اجرایی نشده است‌ اگر چه به گفته  رئیس دانشگاه علوم پزشکی  تا سن  ۴۸ سال هم ثبت نام ها آغاز شده اما متاسفانه وارد سایت که بشوید  امکان ثبت نام وجود ندارد.

قادری با اشاره به اینکه بنا شده  که علوم پزشکی شیراز پیگیر ثبت نام  متولدین ۵۲( افراد ۴۸ سال به بالا) برای واکسیناسیون باشد، ابراز می کند: مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد برای استان فارسی ها نیز برای ثبت نام وجود دارد که باید آن را برطرف کنند.

حجم مراجعات بالا اما واکسن کم است

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به بازدید از مراکز واکسیناسیون در شیراز بیان می کند: در بازدیدی که از یکی از مراکز واکسیناسیون سالنی در بلوار سرداران داشتم حجم مراجعات بالا و بسیار شلوغ بود.کار واکسیناسیون هم از ۷ صبح تا ۷ شب  انجام می شود  اما  این زمان به دلیل کمبود واکسن است و اگر واکسن بیشتری باشد زمان را افزایش می دهند.

واکسیناسیون لاک‌پشتی در فارس/ حجم مراجعات بالا اما واکسن کم است/ عضو مجمع نمایندگان:تلاش می‌کنیم سهمیه بیشتری برای فارس بگیریم

به گفته قادری قرار است مشکل واکسن استان امروز از سوی  وزارتخانه پیگیری شود و با افزایش ظرفیت،  واکسیناسیون  بیشتری در استان انجام  و سن آن کاهشی شود.

باید سهمیه بیشتری برای واکسیناسیون فارس بگیریم

قادری درباره شلوغی مراکز واکسیناسیون که منجر به کاهش سرعت آن  شده است هم می‌گوید: چارچوب واکسیناسیون و ضابطه آن در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و موضوعی نیست که در استان باشد.

وی تصریح می کند: در عین حال  باید در استان تلاش کنیم تا بتوانیم سهمیه بیشتری را بگیریم و  اگر امتیازی را برای بعضی از استان‌ها قائل می‌شوند برای استان فارس هم در نظر گرفته شود.  این اطلاعات باید از طریق مسئولان استانی به ما داده شود تا ما  نمایندگان استان  از طریق تهران آن را پیگیری کنیم  وسهمیه ای درخور جایگاه پزشکی فارس دریافت کنیم.

تأخیر در واردات واکسن  برای تولید در داخل

 داستان واردات اندک واکسن کرونا در سطح کشور از ابتدای شیوع واکسیناسیون همواره یکی از موارد مورد انتقاد بوده است و با این حال در کنار واردات  دوزهای کمی  از واکسن خارجی امیدهایی نسبت به واکسن داخلی داده می شد که آن هم هنوز به نتیجه ای که باید نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز