خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پروژه‌های راهداری استان اردبیل نیازمند 590 میلیارد‌تومان اعتبار/ سرعت‌گیرها عامل تحمیل هزینه به حمل‌و‌نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰۱۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از تعدد سرعت گیرها در جاده های شهری و روستایی گلایه کرد و گفت: مخالف سرسخت سرعت گیر در جاده ها هستم.

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با گلایه از تعدد سرعت گیرها در جاده‌های شهری و روستایی عنوان کرد: سرعت گیرهای موجود در جاده ها بیشترین ضربه را به منافع کشور در بخش خودرویی و حمل و نقل عمومی وارد می‌کنند که از این لحاظ به غیر از نقاط ضروری و حادثه‌خیز، مخالف سرسخت سرعت گیر در جاده ها هستم؛ البته سرعت‌گیرها باید استاندارد باشد تا به عنوان سکوی پرش مورد استفاده قرار نگیرند.

وی درباره مصوبات مجلس در خصوص تخصیص اعتبارات به راه‌های روستایی بیان کرد: 122 میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی در قانون بودجه 1400 تعیین شده که برای شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده‌ایم تا با جذب اعتبارات، عملیات اجرایی پروژه ها آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اجرای 73 پروژه زیربنایی راهداری در روستاهای استان را نیازمند 590 میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: با اختصاص 112 میلیارد تومان اعتبار به راه های روستایی نمی توانیم تمامی پروژه ها را تکمیل کنیم اما در تلاشیم تا عملیات اجرایی پروژه ها در سال‌جاری آغاز شود و در سال های آتی با جذب اعتبارات لازم شاهد تکمیل این پروژه ها باشیم.

وثوقی درباره اولویت توزیع اعتبارات نیز اذعان کرد: آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در اولویت کاری قرار دارد که بر این اساس کارهای اجرایی و انتخاب پیمانکار برای پروژه ها ابلاغ و اعلام شده است.

عضو شورای اداری استان محدودیت فصل کاری را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و اضافه کرد: البته در برخی از شهرها نظیر پارس‌آباد، سرعین و نیر عملیات آسفالت‌ریزی با تلاش پیمانکاران در راه‌های روستایی شروع شده و روکش آسفالت در سایر مناطق نیز به سرعت به انجام می‌رسد.

وی همچنین به برخی از راه‌های روستایی در اردبیل با عمر آسفالت بالای ۱۵ سال و حتی ۲۰ سال اشاره کرد و گفت: عملیات روکش آسفالت با اولویت این پروژه ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز