خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شهرستان دشتی در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار دارد/کمبود دارو داریم/بعد از انتخابات و کنکور شرایط حادتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۴۵

عضو شورای شهر دشتی با اشاره به اینکه شهرستان در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار دارد، گفت: با کمبود دارو برای بیماران کرونایی روبه رو هستیم.

سید علی اکبر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: شهرستان دشتی به دلیل بیماری کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته و ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده است. مراکز مذهبی، حسینیه ها و مصلای شهرستان به بیماران کرونایی جهت بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه داروی بیماران کرونایی کمیاب است و برخی از این داروها اصلا یافت نمی شود، افزود: مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و این بیماری در بین شهرستان به شدت گسترش یافته است.

عضو شورای شهر دشتی ادامه داد: مراسمات دهه محرم در سطح شهرستان در مکان ها روباز برگزار می شود و در مکان های سربسته نیز به صورت تعداد کم حضور دارند. به رغم تاکیدات ستاد کرونا، علوپزشکی، فرمانداری، بخشداری و شهرداری اکثریت مردم پرتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

فاطمی ادامه داد: طبق آمار روزانه حدودا 20 نفر و شایدم بیشتر در استان بر اثر بیماری کرونا فوت می کنند در شهرستان دشتی نیز روی 2 الی 3 نفر فوتی داریم. متاسفانه بعد از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و کنکور این بیماری شدت بیشتری پیدا کرد. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به کمبود آب شرب شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: آب شهرستان 24 الی 48 ساعت برخی از مناطق قطع می شود و در خود شهر دشتی نیز تنها روزی 5 ساعت آب وصل است.

عضو شورای شهر دشتی اضافه کرد: برخی از محله های فقیر نشین شهرستان دشتی به دلیل نداشتن مخزن و پمپ، مدام آب قطع است که در مواقعی اداره آبفای شهرستان برای شان به صورت سقایی آبرسانی می کند.

فاطمی عنوان کرد: در این هوای گرم مردم مناطقی از شهرستان دشتی که با کمبود آب شرب روبه رو هستند در شرایط سختی به سر می برند. لوله های فرسوده موجب شده با بحران آب روبه رو شوند و آب به برخی از محله ها نرسد.

وی گفت: برخی از روستاها 24 ساعت آب وصل و 24 ساعت قطع است. با توجه به اینکه در کنار دریا زندگی می کنیم از ظرفیت سدها و آب شیرین کن ها برای جبران کمبود بی آبی در بخش کشاورزی و شرب استفاده کنند.

 فاطمی افزود: تمامی سیستم آب و فاضلاب استان بوشهر فرسوده است و نیاز به تعمیر دارد. نیاز است براساس برنامه ریزی مناسب محله به محله این مشکل را برطرف کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز