خبرگزاری کار ایران

فعال بودن پایگاه های انتقال خون قزوین در روز تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۵۳۸

مدیرکل انتقال خون استان قزوین به اجرای پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پایگاه های خون‌گیری این اداره کل در شهرهای قزوین و تاکستان امروز تاسوعا و فردا عاشورا فعال و آماده خدمت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم مدرسی با اعلام این خبر گفت: پایگاه انتقال خون قزوین امروز مصادف با تاسوعای حسینی از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را آغاز کرده و خون گیری از متقاضیان تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی یادآورشد: همچنین پایگاه انتقال خون قزوین در روز پنجشنبه /فردا/  ۲۸ مرداد همزمان با عاشورای حسینی نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و جمعه ۲۹ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال و آماده خون‌گیری از عزاداران حسینی (ع) است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت : فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان تاکستان نیز روز چهارشنبه ۲۷ مرداد مصادف با روز تاسوعا از ساعت هشت تا ۱۸ و پنجشنبه ۲۸ مرداد مصادف با روز عاشورا از ساعت هشت تا ۱۷ است.

مدرسی خاطر نشان کرد: در شهرستان بوئین زهرا نیز سامانه سیار خونگیری منتظر مردم نیکوکار این شهرستان در شب عاشورا از ساعت ۱۸ تا ۲۲ است تا پذیرش اهداکنندگان خون باشد.

وی تاکید کرد: اهداکنندگان خون این اطمینان را داشته باشند که پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان قزوین به صورت جدی مورد توجه بوده و خطری متوجه آنها نیست.

مدرسی با بیان اینکه نیاز به خون دایمی و مستمر است و از سوی دیگر خون و فراورده های خونی بیش از چند روز قابلیت حفظ و ماندگاری ندارند، گفت : امیدواریم شهروندان نوع دوست استان، اهدای خون در دیگر ایام سال را فراموش نکرده و در روزهای باقی مانده از ماه های محرم و همچنین صفر در طرح نذر خون شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شده بود تا آمار اهداکنندگان در سال گذشته پایین بیاید اما اطلاع رسانی مناسب و مشاهده رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون موجب شد تا این روند تغییر کرده و رفته رفته شاهد رشد مراجعات برای اهدای خون بویژه در پویش نذر خون باشیم.

وی افزود: پویش نذر خون با توجه به نیاز این استان به خون و فرآورده های خونی به ویژه در شرایط کرونایی و با هدف حمایت از بیماران نیازمند و جلب مشارکت مردم انجام می گیرد و از مردم نیکوکار استان قزوین نیز درخواست می شود در این پویش شرکت و زندگی را به بیماران هدیه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز