خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت ساختارمند از بنگاه‌های صنعتی با اصلاح اساسنامه صنایع کوچک/ زیست بوم استان‌ها در حمایت از صنایع مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۹۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: اصلاح در اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در راستای رونق تولید و تاکیدات دولت جدید بر ارتقای تولید صورت گرفته و در آن از بنگاه‌های صنعتی به طور ساختارمند حمایت شده است.

حمیدرضا خانپور شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اصلاح اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در دولت جدید گفت: باتوجه به قدیمی بودن اساسنامه و شرابط اقتصادی و صنعتی و با در نظر داشتن متغیرهایی مانند اصل خصوصی سازی و تعاملات در دو سطح واردات و صادرات با بازارهای سرمایه و کالا این اصلاح بویژه در بازه زمانی شرایط کرونا و بحران‌های ایجاد شده در تولید و صنعت یک ضرورت بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: این اصلاح در  اساسنامه در راستای رونق تولید و تاکیدات دولت جدید بر ارتقای تولید صورت گرفته و در آن از بنگاه‌های صنعتی به طور ساختارمند حمایت شده است.

وی با بیان میزان اهمیت به صنایع کوچک در مجامع بین المللی عنوان کرد: مجامع اقتصادی و صنعتی بین المللی، صنایع کوچک را ستون فقرات اقتصاد به شمار می‌آورند و نیمی از تولید ناخالص ملی اتحادیه اروپا توسط بیش از ۲۴ میلیون شرکت کوچک و متوسط تامین می‌شود و از این رو اتحادیه اروپا از این دست صنایع حمایت می‌کند.

اصلاح حامل‌های انرژی مورد توجه قرار گیرد

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر و در بحران پاندمی کرونا متغیرهایی همچون تخصیص بودجه و بسته‌های تشویقی ازجمله فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، قیمت گذاری پائین زمین و کاهش بازه زمانی فرآیند مجوز شرط لازم برای حیات صنایع کوچک است.

وی ادامه داد: همچنین عامل ماندگاری و تاب آوری شرکت‌ها با استفاده از تلفیق دو محیط داخلی و خارجی و به روز کردن اقتصاد، بازار و فرهنگ دیجیتال شرکت‌ها است.

خانپور اظهار کرد: به طور کلی در این اصلاحیه چند موضوع برجسته است که بکارگیری آن‌ها می‌تواند باعث ارتقای صنایع کوچک شده و در مقابل عدم توجه به آن‌ها تقلیل این صنایع را به همراه دارد.

وی با برشمردن اصلاحات صورت گرفته در این اساسنامه گفت: مطالعه و برنامه ریزی همه جانبه جهت احداث شهرک‌های صنعتی و تولیدی، توسعه صنایع کوچک، مشارکت بخش خصوص و عمومی، افزایش سرمایه سازمان و اصلاح حامل‌های انرژی موارد مهمی هستند که می‌توانند راهبرد بقا و رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های مستقر را تضمین کنند.

توجه به ظرفیت بخش خصوصی در حمایت از صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین افزود: لازم است مباحث مربوط به جغرافیای صنعتی و اقتصادی و اکولوژی و زیست بوم استان‌ها مورد مطالعه قرار گیرد، در توسعه صنایع کوچک نیز باید ابتدا به حفظ وضع موجود و استقرار و بقای آنان توجه داشت؛ چرا که بخشی از صنایع در حال حاضر تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و بنابراین حیات و بقای آن‌ها باید راهبرد اصلی را تشکیل دهد.

این مسئول بیان کرد: لازم است برای بقای شرکت‌ها، اشتغالزایی و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده همه جانبه داشت.

وی ادامه داد: همچنین افزایش سرمایه سازمان به دو برابر نیز در آینده سرمایه گذاری سازمان حاوی پیام مهمی است، ضمن اینکه می‌توان با توان بخش خصوصی، تسهیلگری و سرمایه گذاری در حجم وسیع، سرمایه سازمان را تا ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز افزایش داد.

تزریق واکسن کرونا در بخش کارگری مورد توجه قرار گیرد

خانپور اظهار کرد: در واقع اقدامات حمایتی ساختاری توسط حکمرانی صنعتی، رکنی ضروری است که می‌توان آن‌ها را در طول مفاهیم جدید اصلاح اساسنامه و چند مقوله کلی تقسیم کرد که شامل مواردی از جمله دیجیتالی کردن امور، حمایت از نوآوری و توسعه فناوری و پشتیبانی از افزایش مهارت و ارتقای مهارت شاغلین در محیط واقعی کار است.

وی ادامه داد: پشتیبانی از شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و استارتاپ‌ها و پشتیبانی از یافتن بازارهای جایگزین جدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

خانپور در پایان گفت: استراتژی بقاء، بازتولید و ارتقای بنگاه‌های خرد و متوسط در بحران‌های ادواری و مشخصاً اپیدمی کرونا به تعامل دو سویه محیط داخلی شرکت‌ها و حمایت‌های ساختاری بازار سرمایه نیاز دارد که امیدوارم با اصلاح اساسنامه و ورود تفکرات پیشرو و انقلابی در دولت مستقر سیاست‌های جدید حمایتی صورت گرفته و برنامه ریزی منسجم برای فراهم آوردن تزریق واکسن کرونا برای تمامی کارگران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز