خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد ؛

مرگ هفت بیمار کرونایی در یک روز / کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کنترل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت هفت بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" پرویز یزدان پناه " در گفت و گو با رسانه ها گفت: در مجموع از ابتدای شیوع کروناویرس تا کنون ۷۶۵ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد با تست مثبت پی سی آر فوت کردند.

وی افزود: هم اکنون ۵۶۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری که از این تعداد ۲۸۲ نفر بستری مثبت قطعی کرونایی و ۳۶ نفر در بخش ای‌سی‌یو به سر می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۵۶ هزار و ۶۰۹ نفر مبتلا به کرونا در این استان بهبود یافته کامل یافته‌اند.

یزدان‌پناه افزود: در شبانه روز گذشته از ۹۷۳ تست پی سی آر گرفته شده، که ۴۰ درصد مثبت بوده و بیشتر موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و مارگون بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در این مدت ۶۵۰ مورد تست رپید گرفته شده که از این تعداد ۳۰ درصد مثبت کرونایی بوده و بیشتر موارد مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و دنا بودند.

وی با هُشدار به روند رو به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مردم با عادی انگاری و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات و دور همی‌های خانوادگی زمینه سونامی کرونا را در استان فراهم کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، انجام سفرهای غیرضروری و رفتن به مکان‌های شلوغ و پر خطر و همچنین خودداری از زدن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی را از دیگر علل شیوع گسترده و افزایش مرگ میر کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

یزدان پناه گفت: در صورت تداوم سهل انگاری‌ها و عادی انگاری‌ها، ضمن تکمیل تخت‌های بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی با بحران غیرقابل کنترل این بیماری در استان مواجه خواهیم شد.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد هُشدارها را جدی گرفته و از رفتن به مراکز شلوغ و پر جمعیت و سفرهای غیرضروری خودداری کرده و با ماندن در خانه و رعایت ۱۰۰ درصدی دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران کادر درمان را برای امداد رسانی به بیماران کرونایی یاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز