خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شرایط واکسیناسیون مادران باردار اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۵۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی زنان باردار برای انجام مراقبت دوران بارداری و انجام واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و پرونده تشکیل بدهند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان درباره شرایط و نحوه واکسیناسیون مادران باردار اظهار کرد: نحوه تزریق واکسن در خانم های باردار بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت صورت می گیرد که بر اساس سن مادر، شغل مادر و حتی شغل همسر و سن حاملگی متفاوت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برخی از زنان باردار برای دریافت مراقبت های دوران بارداری به مراکز خصوصی مراجعه می کنند از تمامی زنان باردار خواهشمندیم که حتما برای انجام یکبار مراقبت دوران بارداری به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده الکترونیک تشکیل دهند که پس از آن همکاران بهداشتی، مطابق دستورالعمل و بر اساس اولویت بندی جهت دریافت واکسن با آنها تماس خواهند گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مادران باردار نیازی به ثبت نام در سامانه سلامتsalamat.gov.ir ندارند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است خانم های باردار به محض تماس همکاران حوزه بهداشت جهت دریافت واکسن به مرکز اعلام شده مراجعه کنند افزود: در حال حاضر طبق دستورالعمل واکسن سینوفارم برای خانم های باردار بالای هفته ۱۲ قابل تزریق است.

نوروزیان در ادامه بیان کرد: خانم‌های بارداری که در هفته ۲۸ بارداری به بالا و سه ماه سوم بارداری هستند و خانم‌هایی که شاغل در بخش بهداشت و درمان و یا شغل پرخطر دارند و یا همسرشان در بخش بهداشت و درمان کار می‌کند در اولویت تزریق واکسن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بصورت معمول تمامی خانم های باردار ۳۵ سال به بالا لازم است که واکسینه شوند گفت: اما در این بین خانم‌هایی که بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، دیابت بارداری مصرف داروهای ایمونو ساپرسیو، بیماری مزمن کلیه، آنمی سیکل سل، هموگلوبین کمتر از ۷، اختلالات انعقادی، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم دارند و یا اینکه شغل خودشان و یا همسرشان پرخطر است در هر رده سنی که باشند لازم است که واکسن تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: مادران باردار درخطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید نسبت به سایرین نیستند اما در صورت ابتلا، اشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه دیده شده است.

نکته حائز اهمیت آنکه واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلا به کووید برای مادران باردار و اعضای خانواده الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز