خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان:

فعالیت 28 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل / کمبود زمین مشکلی بزرگ در برابر صنعت استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۸۲

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از فعالیت 28 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: مساحت این شهرک ها بیش از یک هزار و 600 هکتار می باشد.

به گزارش ایلنا، محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: اردبیل در سال 1373 که از استان آذربایجان شرقی منفک و به استانی مستقل تبدیل شد تنها دارای یک شهرک صنعتی بود ولی اینک به لطف استان شدن اردبیل و همچنین اقدامات توسعه ای مسئولان، این استان دارای 28 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است.

وی گفت: با تامین اراضی و زیرساخت های انجام شده، مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان از 50 هکتار سال 1373 به بیش از یک هزار و 600 هکتار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: از این بین یک هزار و 400 هکتار از مساحت شهرک های صنعتی استان مربوط به شهرک های دولتی است که این مساحت را 20 شهرک و ناحیه صنعتی شامل می شود.

اهلی افزود: حدود 200 هکتار نیز از اراضی شهرک های صنعتی مربوط به 8 شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث هم از افزایش فوق العاده ای برخوردار بوده ایم چرا که در زمان تاسیس استان اردبیل، این استان دارای هیچگونه شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نبود و لازم به ذکر است که اکثر شهرک های غیردولتی در طول چند سال اخیر ایجاد شده اند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک های صنعتی جدید، حضور سرمایه گذاران در سطح استان فراهم خواهد شد که برای تحقق این امر مهم لازم است توسعه شهرک های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات حال حاضر در بخش سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان را کمبود زمین در برخی از مناطق استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با توسعه و احداث شهرک ها و نواحی صنعتی جدید مشکل کمبود زمین در این نقاط با توجه به استقبال سرمایه گذاران برطرف گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز