خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

سوداگران زمین باغستان قزوین در کمین هستند/ باید دست سوداگران زمین باغستان قزوین قطع شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۶۴

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه در حفظ باغستان سنتی باید به گونه‌ای عمل کرد که دست سوداگران کوتاه شود اظهار کرد: زمان فروش باغ‌ها سوداگران زمینِ باغستان در کمین هستند و باید شفافیتی در عملکرد دستگاه‌ها باشد تا دست سوداگران زمین قطع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری در جلسه شورای شهر قزوین که پیش از ظهر امروز در صحن شورا برگزار شد با اشاره به موضوع باغستان سنتی گفت: درحال حاضر باغستان سنتی قزوین چند نامادری و ناپدری دارد که هر یک ادعا دارند برای حل مشکل باغستان تلاشمی‌کنند؛ اما متولی اصلی باغستان خود باغداران هستند.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: در رابطه با ایجاد سازمانی به نام باغستان می‌توان گفت اگر  این موضوع به ما ربطی ندارد بیجا کردیم چنین سازمانی را ایجاد کردیم، هر وقت باغداران دچار گرفتاری می‌شوند در شهرداری را می‌زنند اما انگار یک دست نامرئی قصد دارد پروژه و توجه به حفظ باغستان را از بین برده و تبدیل به سرمایه کند.

وی عنوان کرد: در رابطه با باغستان انتظار داریم مردم و باغداران خواسته‌های خود را مطرح کرده و امتیازات لازم را بگیرند؛ تا زمانی که خود باغداران و نیازهای آن‌ها مورد توجه قرار نگیرد نمی‌توانیم کار درستی انجام دهیم.

حل مشکل باغستان فرا دستگاهی است

اشدری با تاکید بر اینکه موضوع باغستان فرادستگاهی است گفت: مشکل باغستان‌ها فقط با شهرداری حل نمی‌شود و باید ارگان‌های مختلف به آن توجه داشته باشند و حتی اگر موضوع میراث فرهنگی و جهانی شدن آن مطرح باشد پایتخت و توجه به جذب گردشگر خارجی نیز عنوان می‌شود.

وی افزود: باغستان به عنوان میراث ملی مطرح شده، میراث ملی بودجه ملی نیاز دارد، اما این بودجه کجا است، باید علاوه بر شرایط زیست محیطی بتوان با مطالعات درست و دقیق موضوع گردشگری از این فضای فرح بخش، زیبا و ارزنده را فراهم کرد، ما اگر نمی‌توانیم متولی باغستان باشیم می‌توان متولی گردشگری بود و با همکاری گردشگری میراث فرهنگی این پروژه را پیش برد.

اشدری با بیان اینکه در حفظ باغستان سنتی باید به گونه‌ای عمل کرد که دست سوداگران کوتاه شود اظهار کرد: باغستان‌های سنتی را سوداگران زمین خراب کرده‌اند، زمان فروش باغ‌ها سوداگران زمینِ باغستان در کمین هستند و باید شفافیتی در  عملکرد دستگاه‌ها باشد تا دست سوداگران زمین قطع شود.

وی گفت: می‌توان با تمهیداتی از جمله خرید باغ‌ها توسط شهرداری یا میراث فرهنگی از باغدارانی که قصد فروش دارند به حفظ باغستان کمک کرد.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز