خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون کارآفرینان اصفهان:

تعطیلی های مکرر لطمه به کارآفرینی است/ عدم حمایت از کارآفرینان در محدودیت های کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۱۰

دبیر کانون کارآفرینان اصفهان گفت: تعطیلی های مکرر برای مقابله با مهار شیوع ویروس کرونا به کارآفرینان لطمه بزرگی وارد کرده است.

فرهاد رحیمی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: در شرایط بد اقتصادی و تورم بی سابقه، سوء مدیریت ها برای مهار کرونا به ضرر اقتصاد کشور و به ویژه کارآفرینان است.

وی ادامه داد: بخشی از کارآفرینان در مشاغلی مانند باشگاه داری و استخر و مشاغل خدمات رسان فعالیت دارند که در اجرای طرح های صادر شده از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا ملزم به تعطیلی می شوند. این یعنی بیکار شدن افراد زیادی که در بخش خصوصی و بدون وابستگی مالی به دولت مشغول به کار اند.

دبیرکانون کارآفرینی اصفهان با اشاره به صحبت های اخیر رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان تصریح کرد: محمد طبیبی گفته به دنبال شیوع کرونا بالغ بر 5 هزار نیروی کار در استخرها بیکار شدند که عده ای از آنها با درآمد حاصل از تاکسی های انترنتی زندگی میگذرانند و برخی دیگر شغلی ندارند. خوب به این آمار، هزینه های سنگین استخر داری را نیز اضافه کنید تا بخشی از عمق فاجعه را در یابید. البته این بخش کوچکی از فاجعه بزرگ بیکاری است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت و تعطیلی بدون نظارت نه تنها سودی برای کارآفرینان نداشته که ضربات جبران ناپذیری را به آنها وارد کرده است. از سوی دیگر این قشر فعال در حوزه اقتصادی، شامل هیچ حمایتی نشده اند و اگر وام و یا کمک هزینه ای دریافت کرده اند، ملزم به پرداخت اقساط هستند، درحالی که با تعطیلات مکرر و شرایط اقتصادی کشور درآمد چندانی نداشته اند.

رحیمی تاکید کرد: امیدواریم هماهنگی های لازم بین ستاد استانی مبارزه با کرونا با اداره کل کار و کانون کارآفرینی اصفهان در خصوص حمایت از کارآفرینان صورت بگیرد تا بتوان با خرد جمعی و برنامه ریزی راهکاری برای برون رفت از این مشکل تدوین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز