خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای سر بسته

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۲۳

فرماندار ارومیه از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای سربسته خبر داد و گفت:عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی با یک سوم ظرفیت و زمان برگزاری حداکثر دوساعت باید باشد.

رسول مقابلی در گفت و گو با ایلنا گفت: با همکاری مردم و مسئولان می توان میان برگزاری مطلوب عزاداری های ایام محرم و حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعادل ایجاد کرد.

رسول مقابلی با اعلام اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر است، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی با یک سوم ظرفیت بوده و در فضای بسته ممنوع است و ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است و باید به صورت مستمر در مراسمات از ماسک استفاده شود.

وی درباره اقدامات ضروری برای توزیع نذورات نیز خاطرنشان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع و توزیع نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود و برپایی هر نوع ایستگاه های صلواتی توزیع نذورات و چای ممنوع است و توزیع نذورات نباید منجر به تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت شود.

فرماندار ارومیه در پایان با اشاره به اینکه هیئت ها و متولیان امر متعهد به رعایت دستورالعمل ها و فراهم کردن اقلام بهداشتی،‌ رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت ساعت و زمان برگزاری در حین ایام سوگواری هستند، تصریح کرد: مراسمات عزاداری صرفاً در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز