خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

شیوع کرونا در ۶ شهرستان گیلان صعودی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۴۵

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: روند ابتلا و بستری های کرونایی در شش شهرستان گیلان صعودی است.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به روند آرام افزایشی بیماران سرپایی کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس آمارها این روند در اکثر شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های مرکزی استان در حال کُند شدن و توقف است.

وی افزود: در صورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان قطعاً شرایط بهتر از امروز خواهد و شاهد کاهش بیشتر انتشار و انتقال بیماری در گیلان خواهیم بود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان طی شبانه روز گذشته، گفت: حدود دو هزار تخت بیمارستانی در گیلان در اشغال بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: در صورت همکاری جدی شهروندان و اصناف در شهرهای انزلی، رشت، لاهیجان، آستانه و صومعه سرا و فومن قطعاً زودتر می‌توانیم به ثبات در زمینه کنترل بیماران سرپایی و بستری‌های کرونا برسیم.

حیدرزاده با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه کدام از علائم سرماخوردگی همانند گلو درد، سر درد، آبریزش بینی و بدن درد در میان اعضای خانواده فوراً فرد قرنطینه شود، افزود: اگر فرد بدون بیماری زمینه‌ای و جوان سال است به مدت ۱۴ روز باید در قرنطینه باشد.

وی با اشاره به اینکه از تماس این فرد با سایر افراد خانواده باید جدا جلوگیری کرد، گفت: در صورت اینکه فرد مبتلا دارای بیماری زمینه همانند دیابت، فشار خون، خانم باردار و یا سایر موارد است حتماً به مراکز جامع سلامت مراجعه کرده تا مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به تعطیلی روز گذشته برخی از مراکز واکسیناسیون در استان اشاره و اظهار کرد: با ورود واکسن از امروز فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز