خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اردبیل روی بمب ساعتی کرونا / هر دو ساعت یک فوتی / 180 بیمار جدید کرونایی بستری شدند / تعطیلی‌های کرونایی به فرصت‌سوزی تبدیل نشود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 180 بیمار جدید کرونایی و جان باختن 17 نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته 180 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه 17 مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 140 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در مدت یادشده خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 792 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 96 بیمار وخیم گزارش شده است؛ برای افزایش تخت ها مجبور هستیم بیماران را سریعتر ترخیص کنیم تا بیماران جدید و نیازمند به بستری تحت مداوا قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 237 هزار و 361 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 48 هزار و 718 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 286 هزار و 79 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: شب گذشته واکسن سینوفارم تحویل و از صبح امروز در مراکز واکسیناسیون سطح استان توزیع شده است. گفتنی است در حال حاضر واکسن های برکت و سینوفارم ( نوبت اول و دوم ) و نوبت دوم واکسن آسترازنیکا در مراکز واکسیناسیون موجود بوده و برای گروه های سنی و شغلی هدف در حال تزریق می باشد.

حبیب زاده اعمال محدودیت ها و تعطیلی ها را نوید بخش کاهش بیماری در جامعه قلمداد کرد و گفت: امیدواریم مردم فرصت سوزی نکنند و با پایبندی به تعطیلی ها و محدودیت ها در کاهش ابتلائات به بیماری کرونا یاریگر کادر درمان باشند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز