خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

ارتقاء بیمارستان رودان از ۶۴ تخت به ۹۶ تخت/ در سوش دلتا امکان سرایت بیماری حتی با ماسک وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با شرکت در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان میناب از ارتقاء بیمارستان امام علی (ع) از ۶۴ تخت به ۹۶ تخت خوابی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین فرشیدی با اشاره به اینکه هم اکنون با توجه به افزایش موارد مثبت بیماری کرونا در سطح استان بیش از ظرفیت اسمی بیمارستان ها از آنها استفاده می شود افزود: توزیع امکانات و منابع مالی بر اساس تخت های مصوب بیمارستانی صورت می گیرد؛ بنابراین ارتقاء بیمارستان ها بر اساس نرخ جمعیت شهرستان موجب جذب منابع، تجهیز و تکمیل نیروهای انسانی آن خواهد شد.

فرشیدی راه اندازی بخش درمان سرپایی کرونا در بیمارستان رودان را گامی مهم در راستای کاهش بار مراجعات به بخش های بستری کووید دانست و ابراز کرد: بیماران بصورت روزانه خدمات درمان سرپایی خود را  از طریق این بخش دریافت و در محیط منازل خود دوران قرنطینه را سپری می کنند.

وی عنوان کرد: هیچ کمبودی از لحاظ تامین نیروی پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی رودان وجود ندارد و بزودی ۳۰ نیروی بهداشتی به کادر بهداشت شهرستان رودان اضافه خواهد شد.

به گفته فرشیدی در حال حاضر در استان با کمبود زیر ساختهای درمانی از جمله تخت های بیمارستانی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: استان در پیک دوم کرونا قرار دارد که بعنوان پیک پنجم کشور مطرح است؛ علت اصلی افزایش صعودی بیماری در استان عادی انگاری و ورود بی رویه گردشگران در فروردین ۱۴۰۰ به استان است.

وی اظهار کرد: در سوش جدید دلتا امکان سرایت بیماری از بیمار به شخص دیگر حتی با ماسک وجود دارد؛ تنها راه کنترل بیماری رعایت دستورالعمل ها و واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت است؛ اگر به مدت ۲ هفته هیچ کس از منزل خارج نشود بدون شک آمارها صفر خواهد شد.

رئیسی نماینده مردم شرق استان خانه ملت عمده مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان رودان را کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار، تجهیزات، خودرو و فضای فیزیکی در برخی از مراکز عنوان کرد.

مصطفی غلامپور فرماندار شهرستان رودان گفت: فشار زیادی در این یک سال و نیم بر روی کادر درمان بوده است.

غلامپور نصب و راه اندازی سی تی اسکن شهرستان رودان را اقدامی موثر در ارائه خدمات درمانی تخصصی به بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: جمعیتی  فراتر از جمعیت شهرستان رودان که از شهرها و روستاهای جنوب کرمان هستند خدمات درمانی خود را به دلیل نزدیکی از بیمارستان رودان دریافت می کنند که موجب افزایش بار مراجعات به این مرکز درمانی شده است.

حجت الاسلام دری امام جمعه شهرستان رودان خدمت به بیماران در شرایط اپیدمی را یک تکلیف همگانی  دانست و گفت: هم اکنون با شیوع بیماری کرونا با بحث سلامت جانی مردم روبرو هستیم و هر کس بر اساس باید گوشه ای از کار را بگیرد و جان انسانی را نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه امکانات درمانی نباید بر اساس جمعیت شهرستان رودان باشد عنوان کرد: بیمارستان رودان بار درمان بیماران جنوب کرمان را به دوش دارد و انتظار می رود این موضوع به صورت ویژه دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز