خبرگزاری کار ایران

نماینده سپیدان وبیضاء مطرح کرد؛

اقبال خوب وزرای پیشنهادی بومی فارس در میان نمایندگان/ ضرورت تجدید نظر در انتخاب بعضی از وزرا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۷۹

نماینده سپیدان و بیضاء با بیان اینکه وزرای پیشنهادی از استان فارس از قوی ترین افراد پیشنهادی دولت به شمار می روند، ادامه داد: خوشبختانه وزرای بومی استان از اقبال خوبی در مجلس برخوردارند.

به گزارش ایلنا محسن علیزاده با بیان اینکه همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون های تخصصی برخی فراکسیون ها نیز به صورت جداگانه بررسی ها را آغاز کرده اند، افزود: روز گذشته نمایندگان صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را در کمیسیون های تخصصی دنبال کردند و این بررسی صلاحیت ها تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و  جلسه رأی اعتماد نمایندگان به وزرا هفته آینده برگزار خواهد شد.

نماینده سپیدان و بیضاء با بیان اینکه روز گذشته نخستین روزی بود که نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداختند، گفت: برخی از نمایندگان و فراکسیون ها رایزنی ها برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را از چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با اعلام غیر رسمی لیست وزرا توسط رئیس جمهور آغاز کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهور رئیسی نسبتا مطلوب است، گفت: ذکر این نکته ضروری است که لیست کابینه معرفی شده آقای رئیسی کاملا مطلوب نیست. 

علیزاده با اشاره به اینکه بعضی از وزرای پیشنهادی دولت بسیار ضعیف هستند، خاطر نشان کرد: احتمالاً تعدادی از وزرای پیشنهادی آقای رئیسی نتوانند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

نماینده سپیدان و بیضاء با اشاره به اینکه در میان وزرای پیشنهادی افراد با سابقه و تجربه کافی و متخصص و دارای سوابق مناسب هم حضور دارند، بیان کرد: قطعاً حضور این افراد در کابینه باعث امید آفرینی در کشور می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه کابینه معرفی شده دولت آقای رئیسی تلفیقی از جوانان گام دوم و افراد با تجربه است، تصریح کرد: قطعاً حضور این افراد در کنار هم می تواند کابینه مطلوبی را برای دولت تشکیل دهد.

لزوم تجدید نظر در انتخاب بعضی از وزرا 

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در انتخاب و معرفی چند تا از وزرا به مجلس باید تجدید نظر کند، خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور باید به منظور تشکیل دولت قوی در انتخاب بعضی از وزرا پیشنهادی تجدید نظر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه سردار وحیدی گزینه پیشنهادی وزارت کشور جزو افرادی است که از مقبولیت بسیار بالایی در حاکمیت و میان نمایندگان برخوردار است، تصریح کرد: قطعاً ایشان با سوابق درخشانی که در گذشته داشتند با رأی بسیار خوبی بر کرسی وزارت کشور دولت جدید تکیه خواهند زد.

علیزاده با اشاره به اینکه آقای رستم قاسمی از دیگر افراد بومی استان فارس است که به عنوان گزینه پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شده است، افزود: هرچند که آقای رستم قاسمی در گذشته در وزارت نفت فعالیت داشته است اما نباید فراموش کرد که آقای قاسمی به دلیل سابقه درخشانی که در قرار گاه خاتم الانبیاء داشته اند می توانند اقدامات مؤثر و خوبی  در این حوزه رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه آقای اوجی از دیگر گزینه های بومی استان است که به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی شده است،گفت: با توجه به اینکه آقای اوجی به دلیل دارا بودن پست هایی مانند مدیر عامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت شناخت کافی از مجموعه وزارت نفت دارند، ایشان هم جزء وزرای پیشنهادی است که از مقبولیت بسیار بالایی در میان نمایندگان برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: کمیسیون های تخصصی هر سه وزیر پیشنهادی از استان فارس را به خوبی پذیرش و به صورت جدی از این افراد حمایت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز