خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد کرونای استان قزوین:

۲۳۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در قزوین افزوده شد/ پیش بینی روزانه ۱۸ فوتی کرونا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۹۵۱

دبیر ستاد کرونای استان قزوین گفت: از امروز ۲۳۰ تخت به ظرفیت بستری بیماران کووید افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فخار سلیمانی در جلسه ستاد کرونا که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: ۱۲ هزار و ۷۳۳ بیمار جدید در سطح کشور رسیده است و تعداد فوتی‌ها در استان نیز با احتساب میانگین ۲۵۰ بیمار جدید طی ۱۲ روز آینده روزانه ۱۸ فوتی داشته باشیم.  

دبیر ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: تلاش ما در حوزه درمان این است که به این آمار نرسیم، در حال حاضر ۷۱ بیمار در بخش خصوصی بستری هستند که هشت درصد بیماران هستند و بار را از سیستم درمان استان کاهش دادند.

وی ابراز کرد: ۱۳۸ بیمار در بخش ای سیو بستری هستند و ۱۲ نفر نیز در انتظار آی سی یو هستند.

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: ۱۹ نفر نیز از سایر استان‌ها در قزوین بستری هستند، سیر افزایش بیماران جدید نیز پیش رونده است.

وی عنوان کرد: ما در این پیک محدودیتی نداشتیم و بر اساس طرح هوشمتد محدودیت‌ها گروه‌های شغلی دو و سه تعطیل نشدند، البته محیط بهداشت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند که به ۱۲ مورد ارجاع به مراجع قضایی و ۱۰ مورد پلمب منجر شده است.

فخار سلیمانی اظهار کرد: بیشترین میزان بروز بیماری در شهرستان قزوین بوده و اهالی خیابان پونک، مولوی، سعدی، مینودر، عارف و هادی آباد بیشتری میزان ابتلا را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در نقشه "C" پیش بینی ۷۰۰ بستری را داشتیم، ۲۵ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین بوئین زهرا افزوده شد و ۱۵ تخت به عنوان بستری موقت در درمانگاه پاکروان راه اندازی شد.

دبیر ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: در بیمارستان ولایت نیز بخش بستری قلب، جراحی مردان و مرکز ناباروری به بستری بیماران کووید19 اختصاص یافت، برخی بخش‌های بیمارستان‌های بوعلی و شهید رجایی نیر به این امر اختصاص یافته و در مجموع ۲۳۰ تخت در عرض حدود شش روز به ظرفیت بستری بیماران کووید افزوده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز