خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۶۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت و تغییرکاربری سه کاروانسرای تاریخی واقع در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی محمدی با اعلام این خبر افزود: در شهرستان تربت‌حیدریه تعداد ۱۰ رباط تاریخی وجود دارد که تاکنون ۳ رباط که در داخل شهر قرار دارد با مشارکت بخش خصوصی درحال  مرمت و تغییر کاربری گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: با پیگیری انجمن‌های میراث‌فرهنگی روستاهای شهرستان ، سه کاروانسرای میاندشت، شورحصار و کامه نیز که در روستاها قرار دارد، بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی این رباط‌ها اعلام آمادگی کرده است  که برای انجام کار درحال پیگیری امور اداری و حقوقی آن‌ها هستیم.

محمدی تصریح کرد: در سطح شهرستان بناهای تاریخی فراوانی با قابلیت تغییر کاربری گردشگری وجود دارد که با ورود سرمایه‌گذار می‌توان آنها را احیا و زمینه رونق صنعت گردشگری شهرستان را فراهم کرد.

او اظهار کرد: گردشگری تربت‌حیدریه را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده‌ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند و با شناسایی سرمایه‌گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آن‌ها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد.

محمدی ادامه داد: در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه بیش از ۴۰۰ جاذبه‌تاریخی و گردشگری شناسایی شده وجود دارد که تعداد ۸۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز