خبرگزاری کار ایران

کرونا با قدرت تمام در کهگیلویه و بویراحمد جان بیماران را می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۵۹

شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان درحال افزایش بوده و سیر صعودی دارد.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۷۱ نفر خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۲ هم استانی دیگر بدلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدان‌پناه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس منحوس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۳۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری که ۲۴۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بیماران کرونایی بهبود یافته در این استان را ۵۵ هزار و ۲۶۸ نفر برشمرد و یادآورشد: از هزار و ۱۶۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۸ درصد موارد مثبت که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و چرام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۶۰۷ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد هستند.

یزدان پناه تاکیدکرد: هرگونه تجمعی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی ،حضور در مراکز پرخطر و شلوغ، کاهش استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و افزایش میزان سفرهای درون و برون استانی زنگ خطری برای شیوع گسترده بیماری کرونا در استان است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.

یزدان پناه از کسانی که در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند درخواست کرد که بدون فراخوان به مراکز تزریق مراجعه نکنند و حتما در زمان مشخص شده جهت تزریق واکسن خود مراجعه کنند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز