خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی البرز خبر داد؛

ابتلای بیش از ۸۵۰ پرسنل انتظامی استان به کووید ۱۹/ محدودیت های ترافیکی به تنهایی در کنترل بیماری موثر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۲۲۶

فرمانده انتظامی البرز با تاکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات جدید برای محدودیت های کرونایی، گفت: با اعمال محدودیت های زمان شیوع کرونا، شاهد کاهش ۲۵ الی ۳۰درصدی تردد جاده ای در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در نشست خبری که به مناسبت ۱۷ مرداد  گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد از خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که به علت ابتلاء بیماری کرونا جان خود را از دست دادند به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: در یکسال گذشته با وجود سختی شیوع کرونا، ماموریت های جدیدی به ماوریت های مجموعه انتظامی البرز اضافه شد و در این راستا متاسفانه ۴ نفر از پرسنل خود را از دست دادیم و بیش از ۸۵۰ همکار دیگر نیز در این مدت به این بیماری مبتلا شدند که علت ابتلا بالا به دلیل اضافه شدن تعداد ماموریت ها بود.

وی افزود: با توجه به ویژگی ماموریت نیروی انتظامی در ارتباط با دستگیری متهمان و معتادان متجاهر، درصد ابتلا بالا بود اما نیروهای عملیاتی بی وقفه و بدون یک روز تعطیلی به فعالیت خود ادامه داده است.

سردار محمدیان گفت: به دلیل بعضی شرایط، محدودیت های کرونایی مانند روزهای اول اجرا نمی شود لذا ضرورت دارد تصمیمات جدیدی برای محدودیت های شهرهای با وضعیت قرمز اعمال شود.

فرمانده انتظامی البرز به مشکلات تردد در تعطیلی ۳ روز اخیر اشاره کرد و گفت: به محض اعلام محدودیت جاده ای، ظرف ۲۵ دقیقه، بیش از ۸ کیلومتر ترافیک در اتوبان کرج_قزوین، ایجاد شد و کنترل این حجم خودرو در ۴ تا ۵ لاین و برگرداندن آنها به سمت مبداء حرکت، عملیات سنگینی بود که در شرایط محدودیت کرونا با تلاش نیروی انتظامی البرز انجام شد.

سردار محمدیان به کنترل ترافیک در جاده کرج_چالوس اشاره کرد و گفت: با توجه به ترافیک این مسیر، یک طرفه شدن جاده در روزهای جمعه کماکان ادامه دارد چراکه اگر این محدودیت اعمال نشود، تردد تفریحی سرنشینان خودرو تا نیمه های شب ادامه دارد.

وی از ایجاد کنترل دو مرحله ای جاده چالوس در زمان وضعیت قرمز شهرها، یاد کرد و ادامه داد: مرحله اصلی محدودیت جاده ای البرز، معابر خروجی استان است و این کنترل قبل از تونل کندوان انجام می شود چراکه مسیر منتهی از آزادراه تهران را نیز شامل می شود و خودروهای این مسیر نیز کنترل خواهند شد.

وی در ارتباط با محدودیت جاده چالوس گفت: به لحاظ تردد ساکنین روستاهای اطراف این جاده برای اغلب افراد بومی تمهیداتی ایجاد شده است اما مسافرانی که تاکید به خروج از تونل کندوان را داشته باشند با قبول جریمه یک میلیون تومانی از مسیر عبور می کنند.

سردار محمدیان به آمار پلیس راهنمایی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این گزارشات، با اعمال محدودیت های زمان شیوع کرونا، شاهد کاهش ۲۵ الی ۳۰درصدی تردد جاده ای در استان البرز بودیم که این اقدام قابل تامل است.

وی در ادامه این جلسه از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه البرز که با  حفظامانتداری، برای آموزش و آگاهی بخشی شهروندان به پلیس استان کمک می کنند، تشکر کرد و گفت: به شهروندان توصیه می کنم که با جدیت از مطالب تخصصی پلیس در رسانه ها، اطلاع کسب کنند و برای پیشگیری از جرم به آن ها عمل کنند.

فرمانده انتظامی البرز تاکید کرد: هدف پلیس برای حضور در رسانه، تنویر افکار عمومی و جلوگیری از شایعات است و اینکه با ایجاد رعب و وحشت برای مجرمان این واقعیت القاء شود که پلیس با داشتن تجهیزات، امکانات و توانایی کافی، محیط ناامنی را برای تبهکاران ایجاد کرده است و این در حالیست که برای تسریع در این امر، صبوریِ اصحاب رسانه در انتشار اخبار و  تعامل و همکاری آنها با پلیس، لازم است.

سردار محمدیان از عملیات دستگیری سارقان در آزادراه تهران-کرج یاد کرد و افزود: ۲ متهم حرفه ای به محض اطلاع از انتشار فیلم صحنه ارتکاب جرم به سرعت متواری شده و در مخفیگاه خود پنهان بودند اما در نهایت پلیس آگاهی آنها را شناسایی و به همراه ۱۶ نفر دیگر از این باند به مراجع قانونی سپرده شدند.

سردار محمدیان در ادامه با اشاره به پیشنهاد تاسیس دومین مرکز تعویض پلاک در شهر کرج اظهار داشت: سرانه تعداد خودرو در استان البرز نسبت به کشور حدودا ۲ برابر است لذا ضرورت دارد مراحل راه اندازی دومین مرکز تعویض پلاک در استان البرز دنبال شود.

انتهای پیام/
سیدعلی اولیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز