خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد :

کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش گناباد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۲۲۳

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۲۳۲ نفر از معلمان و کادر اداری مدارس گناباد امسال در آستانه بازنشستگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تغییر در نگاه خانواده ها و دانش آموزان از رشته های نظری به سمت رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی با برگزاری کارگاههای آموزشی از جمله اقدامات و  تلاش های ارزنده مجموعه آموزش و پرورش گناباد در سالهای اخیر است .

وی افزود:  در حال حاضر ما با توجه به رشته های مهارتی و بازار محور ، در جایگاه دوم استان قرار داریم که در طرح توسعه متوازن ۴۵ درصد گرایش به سمت این رشته ها رشد داشته است .

 وی ادامه داد: طرح‌های آموزش و پرورش در حوزه ساخت فضاهای آموزشی ، کلاسهای درس و مجموعه و سالن های فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف شهری و روستایی گناباد ، ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت  مشارکت خیران و اعتبارات دولتی نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس برای تامین این اعتبار استفاده می شود، خواستار افزایش همراهی خیران برای سرعت بخشی به اجرا و تکمیل این طرح ها شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش های حضوری در مقایسه با فضای مجازی در شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا، باید بازگشایی مدارس در سال آینده تحصیلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مسائل پیشگیرانه به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و فقدان استقبال اولیا برای اشتغال به تحصیل نوآموزان در پیش دبستانی ها، ۳۸ پیش دبستانی گناباد در سال تحصیلی گذشته تعطیل شدند.

احمدی ، کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و گفت : ۲۳۲ نفر از معلمان و کادر اداری مدارس گناباد امسال در آستانه بازنشستگی قرار گرفتند که با مذاکرات صورت گرفته ۴۹ نفر دوباره دعوت به کار شدند و ۱۸۳ نفر همچنان متقاضی بازنشستگی هستند.

وی گفت: تاکنون هزار و ۵۸۴ نفر، معادل ۵۸ درصد از دانش آموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان گناباد برای سال تحصیلی آینده به پایگاههای سنجش و سلامت مراجعه کرده اند.  

وی افزود: به دنبال استفاده از فضای مجازی برای تحصیل، هزار و ۸۶ دستگاه تبلت طی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با مشارکت خیران تامین و بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

احمدی گفت: خیران در سال تحصیلی مزبور در مجموع ۴۵ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند این شهرستان در بخش های مختلف کمک کردند.

وی افزود: با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا ۹۸ درصد دانش آموزان گنابادی در این سال تحصیلی در مسابقات علمی جابربن حیان و ۱۴ گروه از مدارس مختلف در جشنواره درس پژوهی، که با هدف ارتقای حرفه ای معلمان برگزار شد، شرکت کردند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان گنابادی در مسابقات نوجوان خوارزمی که در سال تحصیلی گذشته در ۶ رشته برگزار شد، موفق به  کسب ۱۱ رتبه سوم و ۲ رتبه نخست استانی شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان و رانندگان سرویس های مدارس گناباد تاکنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

احمدی گفت: از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ نفر دانش آموز که در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند ، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر مربوطه به دوره متوسطه دوم است.

وی افزود: هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز