خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

در خانه بمانید؛ بیمارستان‌های گیلان جا ندارد/ شدت و قدرت سویه جدید بیشتر از پیک‌های قبلی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۷۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت عبور از پیک پنجم کرونا، گفت: تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و مراکز سرپایی استان مملو از بیماران کرونایی است وظرفیت بیمارستان ها پرشده است

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان سالاری با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: بالغ‌بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز ۱۶ و ۲۴ساعته بهداشتی مراجعه می‌کنند، افزود: بسیاری از بخش‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران کرونایی بوده، چرا که شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک‌های قبلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی‌ها، مردم باید بیشتر در خانه بمانند و با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را به ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

دبیر ستاد کرونا گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد تخت‌های درمانی و تجهیزات موردنیاز در استان با شتاب بیشتری در حال افزایش است، تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر پنج دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن وارد بیمارستان‌های استان و علاوه بر آن سالن ۱۲۰ تخته اورژانس پشتیبان نیز مهیا برای انتقال بیماران شده است.

 سالاری با اذعان به اینکه از همه ظرفیت‌های استان جهت بستری و مداوای بیماران استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم به نحو کنونی که ما شاهد آن هستیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند به‌گونه‌ای که تالارها باز، دورهمی‌ها تداوم و تجمعات در محیط‌های سربسته انجام شود، شاید در هفته‌های آینده ظرفیت‌های ما کاملاً تکمیل و امکان ارائه سرویس‌دهی به مردم نیز ممکن نباشد.

وی همچنین به کاهش مساعدت‌های خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: در اسفند ۹۸ بسیاری از خیرین، جهادی‌ها، شرکت‌های همکار و بسیاری از سازمان‌ها به کمک مدافعان سلامت آمدند اما امروزه حضور خیران کمرنگ شده در حالی که حساسیت و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بسیار کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به گزارشی در خصوص اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق‌شده که حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز