خبرگزاری کار ایران

با به کارگیری سیستم مه پاش؛

تولید نیروگاه شهید رجایی بیش از 30 مگاوات افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۹۵

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: توان تولید واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین با بهره گیری از سیستم مه پاش بیش از 30 مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بهمن غنوی با اشاره به پیاده سازی راهکارهای مقابله‌ای با گرمای تابستان برای افزایش توان تولید در نیروگاه شهید رجایی گفت: با هدف افزودن به توان تولید انرژی الکتریکی، 6 واحد گازی این نیروگاه مجهز به سیستم خنک کننده هوای ورودی به کمپرسور است که با راه اندازی این سیستم در ماه‌های گرم سال، بیش از 30 مگاوات به توان تولیدی نیروگاه شهید رجایی افزوده می‌شود.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در توان تولیدی واحدهای گازی، دمای هوای ورودی به کمپرسور این واحدها است به طوری که با کاهش دمای هوای ورودی، میزان تولید واحدهای گازی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: به همین منظور پس از پیگیری‌ها و بررسی روش‌های موثر در کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور واحدهای گازی، سیستم مه پاش که وظیفه کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور را بر عهده دارد در این واحدها نصب شده است و هرساله با آغاز فصل گرما، با کمک این سیستم بر توان تولید واحدهای گازی افزوده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: خنک کردن هوای ورودی کمپرسور با استفاده از سیستم مه پاش یکی از کارآمدترین روش‌هایی است که در حال حاضر در نیروگاه‌های دارای واحدهای گازی از آن استفاده می‌شود و در نتیجه با ورود هوا با دمای کمتر به کمپرسور، توان تولید برق در واحد افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز