خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری:

300 سازمان مردم نهاد در قزوین فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۸۸

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین 300 تشکل در قالب سمن‌ها در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند که 100 مورد از آن‌ها طی 4 سال گذشته تاسیس و یا مجوز فعالیت آن‌ها تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام با اشاره به فعالیت سمن‌ها در استان گفت: در استان قزوین 300 تشکل در قالب سمن‌ها در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند که 100 مورد از آن‌ها طی 4 سال گذشته تاسیس و یا مجوز فعالیت آن‌ها تمدید شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: تعداد سمن‌های فعال در حوزه اعتیاد 13 مورد است که در زمینه آموزش و آگاه سازی جامعه و پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند و در کنار آن در زمینه مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و شغلی نیز اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین 32 موسسه خیریه در صالب تشکل اجتماعی نیز در زمینه فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مختلف نیازمند همکاری مردم و سمن‌ها است گفت: با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و توان تخصصی آن‌ها در زمینه‌های مختلف می‌توان در زمینه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مختلف اقدامات قابل توجه و موثری را انجام داد.    

وی تاکید کرد: در واقع صرف فعالیت نهادها و دستگاه‌های دولتی در مقابله با اسیب‌های اجتماعی کافی نیست؛ از این رو از ظرفیت سمن‌ها در این راستا استفاده کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و با کمک آن‌ها به طور مستمر برنامه‌های مشترکی  را در استان انجام می‌دهیم.

بیدخام گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که مقابله با آن از اهمیت بالایی برخوردار است پیشگیری از اعتیاد است که در این راستا استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد نپقش مهمی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز