خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

وضعیت پیشرفت کرونا در استان قزوین بحرانی است/ برخورد جدی با متخلفان و امکان عزل مدیران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۳۵

استاندار قزوین گفت: درحال حاضر استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و درصورت ادامه روند به شکل کنونی در روزهای آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر 25 درصد جمعیت استان قزوین واکسن کرونا در یافت کرده‌اند و مکاتباتی نیز برای دریافت سهمیه بیشتر واکسن برکت برای استان قزوین انجام شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تعطیلی اصناف راهکار مقابله با کرونا نیست عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و تجربه پیک گذشته در تعطیلی اصناف شاهد این بودیم که در پی تعطیلی اصناف و ادارات مردم به تفرجگاه‌ها رفتند که یکی از عوامل آلودگی به کرونا بود.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از کرونا مصوب شد که تالارهای پذیرایی با 25 درصد ظرفیت به فعالیت ادامه دهند؛ اما این مورد نیز رعایت نشد و شاهد برگزاری مراسمات در منازل و باغ‌ها بودیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماری مردم  و عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها راهکار اصلی مقابله با کرونا است و لازم است هر فرد به محض آلوده شدن احساس مسئولیت داشته و قرنطینه شود.

وی با اشاره به برخورد جدی با اصناف و دستگاه‌های اداری متخلف گفت: باتوجه به شرایطی که در آن قرار  داریم اصنافی که شیوه نامه‌های بهداشتی را  رعایت نکنند پلمب خواهند شد، همچنین در ادارات نیز در صورت تخلف، ضمن تذکر ممکن است این تخلفات به عزل مدیر نیز منجر شود.

جمالی پور بیان کرد: در حال حاضر شاهد عدم رعایت قانون هستیم و لازم است برای مقابله با آن فرهنگسازی صورت گیرد و افراد احساس مسئولیت داشته باشند و با توبیخ و بازداشت نمی‌توان به نتیجه رسید.

وی اظهار کرد: درحال حاضر استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و درصورت ادامه روند به شکل کنونی طی روزهای آینده با مشکبل جدی مواجه می‌شویم.

استاندار قزوین گفت: در استان قزوین هزار تخت بیمارستانی ظرفیت وجود دارد که به این میزان با همکاری ارتش و سپاه 120 تخت افزوده شده و در ادامه با استفاده از ظرفیت سالن شرکت گاز و نمایشگاه بین المللی این ظرفیت را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز