خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

فراخوان تاکسیرانی مشهد به تاکسی ون ها برای حمل جنازه‌های کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۹۴۸

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست سازمان فردوس‌ها، فراخوانی به رانندگان تاکسی‌های وَن برای کمک به بهشت رضا (ع) و بهشت رضوان ارسال شده است.

احمد محبی رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است، بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده و این پیامک را ارسال نمود. نمونه این کار سال گذشته برای اداره پست هم انجام شد و در آن زمان با توجه به درخواست اداره پست، حدود ۷۰ خودرو به این اداره کمک کردند. اکنون با توجه به کاهش زائر وضعیت خودرو‌های ون مقداری کساد است و می‌توانند با توافقی که با سازمان فردوس‌ها می‌کنند، چند روز در آنجا فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: ممکن است بعضی خانواده‌ها بخواهند متوفی را در جای دیگری دفن کنند، بنابراین خودروی آرامستان تا برود و برگردد زمان‌بر است، برای این کار خودرو‌های ون می‌توانند کمک کنند و برای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر جابجایی، افراد به‌جای این که جسد را روی دستشان ببرند، تا محل بلوک و دفن، با خودرو حمل کنند.

محبی بیان کرد: این خودرو‌ها بیشتر برای داخل خود آرامستان‌ها استفاده خواهد شد و البته این موضوعی‌ست که پس از اعلام همکاری رانندگان، بین سازمان‌ها فردوس‌ها و رانندگان مورد توافق قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: رانندگان متقاضی می‌توانند تا فردا درخواستشان را ارائه کنند، ما این افراد را به سازمان فردوس‌ها معرفی می‌کنیم و درباره دستمزد با آن سازمان صحبت خواهند کرد. سازمان هم ممکن است از ون‌ها برای حمل بازماندگان متوفی یا با برداشتن صندلی‌های داخل خودرو، برای حمل اجساد استفاده کند. در هر صورت تمام تلاش ما این است که به همکاران سازمان فردوس‌ها در این وضعیت بحرانی با کار‌های جهادی کمک شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه رانندگان در بخش خصوصی هستند و اختیار خودرو با خودشان است و با تاکسیرانی نیست، ما فقط می‌توانیم اطلاع رسانی کنیم؛ شاید کسی بخواهد کمک کند چرا که افراد جهادی و انقلابی زیادی در بین تاکسیرانان داریم. مانند شب‌های قدر که اطلاع رسانی می‌کنیم و اگر کسی تمایل داشت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

محبی اظهار کرد:  این فراخوان فقط به تاکسی‌های ون مشهد ارسال شده و نه تمام تاکسی‌ها و اینکه ون‌های خطوط ویژه مانند راه‌آهن و فرودگاه هم به هیچ عنوان نمی‌توانند محل خود را ترک کنند. این فراخوان برای ون‌های غیر از خطوط ویژه است. ون‌های خطوط ویژه مثل راه‌آهن باید خدمات خود را ارائه کنند و در شأن شهر نیست که خدمات‌مان در چنین مکان‌هایی کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز