خبرگزاری کار ایران

رئیس فوریت‌های پزشکی استان:

اورژانس هوایی قزوین از پایگاه‌های فعال در سطح کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۸۹۱

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: : پایگاه هوایی اورژانس قزوین از جمله پایگاه‌های فعال در سطح کشور است و در ادامه نیز پدهای استاندارد در 20 منطقه صعب العبور استان نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سهیل سلطانی با اشاره به وضعیت پایگاه‌های اورژانس استان گفت: در حال حاضر 49 پایگاه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در استان فعال است با این حال تا رسیدن به میزان استاندارد 17 پایگاه فاصله دارد که علت آن کمبود بودجه است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ادامه داد: در پایگاه‌های اورژانس با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم و در شرایطی که با کرونا مواجه هستیم بار فعالیت پایگاه‌ها از 20 هزار تماس در ماه به 50 هزار مورد افزایش یافته است که 70 درصد آن‌ها نیز به عملیات منجر می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در روز حدود پنج هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گرفته می‌شود و این وضعیت وخیم استان را نشان می‌دهد و هم میزان تماس‌های مرتبط با بیماری کرونا و هم سایر موارد اورژانسی افزایش یافته است.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین 94 آمبولانس، سه موتور و یک اتوبوس امدادی وجود دادرد؛ البته بخشی از آمبولانس‌ها اسقاطی بوده و قابلیت استفاده ندارند.

وی با اشاره به عملیات‌های انجام شده توسط اورژانس قزوین گفت: از  ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۱ عملیات سوختگی، ۳۱ عملیات غرق شدگی و ۹۵۰ عملیات مسمومیت توسط اورژانس قزوین انجام شده است.

 سلطانی اظهار کرد: پایگاه هوایی اورژانس قزوین از جمله پایگاه‌های فعال در سطح کشور است و در ادامه نیز پدهای استاندارد در 20 منطقه صعب العبور استان نصب خواهد شد و امیدواریم مطالبه استان در زمینه مناسب سازی نقاط شناسایی شده برای نصب پد تحقق پیدا کند.

وی افزود: در سال گذشته 99 امداد هوایی در استان انجام شد و در سال جاری نیز تا کنون 38 عملیات انجام شده است؛ باید توجه داشت که اورژانس هوایی در نجات جان افراد نقش مهمی دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین عنوان کرد: طی سال گذشته مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان دو بار بیمارستان صحرایی را در استان تجهیز و فعال کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در مرکز مدیریت حئادث شش خط فعال وجود دارد و خوشبختانه میزان مزاحمت‌هایس تلفنی اورژانس در ایام کرونا کاهش یافته است.

این مسئول اظهار کرد: باتوجه به اینکه در ایام کرونا افراد از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کنند اختلالاتی از قبیل سکته قلبی و مغزی در این ایام افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز