خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سرعین هم قرمز شد / عبور بستری‌های کرونایی از مرز 700 نفر / بستری 139 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۸۸۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 139 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته 139 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه 5 مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 111 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در مدت یادشده خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 703 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 93 بیمار وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 209 هزار و 870 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 44 هزار و 183 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 254 هزار و 53 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده از افزایش مراجعین و ازدحام بالای بیماران در مراکز بستری بیماران کرونایی خصوصا در مرکز بستری موقت بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل خبر داد و گفت: از عموم مردم درخواست می شود پروتکل های بهدشاتی را بصورت جدی رعایت کنند چرا که در اکثر مواقع به دلیل کمبود تخت، بیماران مراجعه کننده باید منتظر ترخیص بیماران بهبود یافته باشند.

وی افزود: هر اندازه که تعداد بیماران بستری شده درمراکز درمانی استان افزایش می یابد نتیجتا کیفیت ارائه خدمات نیز کاهش می یابد و کادر درمان دچار خستگی مفرط می شوند؛ لذا توصیه ما به مردم این است که این بیماری را جدی بگیرند و در کاهش ابتلا به کرونا در استان همت به خرج دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عزاداران حسینی از دسته گردانی و تجمعات بیش از اندازه خودداری کنند و مراسم خود را در کمترین زمان و حتما در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز