خبرگزاری کار ایران

توجه به نیازهای فرهنگی نابینایان با تجهیز کتابخانه شهدا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۵۲

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با تجهیز کتابخانه شهدا به عنوان کتابخانه تخصصی نابینایان نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی نا بینایان و کم بینایان استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام در بازدید از کتابخانه شهدا گفت: کتابخانه تخصصی نابینایان قزوین با همکاری کتابخانه‌های عمومی و از محل اعتبارات سازمان اجتماعی به کتاب‌های ویژه نابینایان مجهز شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: در کتابخانه شهدا علاوه بر وجود کتاب‌هایی با خط بریل، فایل‌های صوتی کتاب‌ها نیز وجود دارد و با داشتن فضای مناسب فرصت خوبی برای پر کردن اوقات فراغت فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: تسهیل در استفاده جامعه کم‌بینا و نابینای استان از منابع اطلاعاتی، ‌استفاده از امکانات موجود از جمله اهداف تجهیز این کتابخانه است.

این مسئول عنوان کرد: با تجهیز این کتابخانه نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی نا بینایان و کم بینایان استان برطرف می‌شود؛ ضمن اینکه امکان استفاده برای تمام افرادی که نمی‌توانند از نسخه‌های چاپی استفاده کنند فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: لازم است طرح‌های فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته اجرایی شده و زیرساخت‌های فرهنگی در این مناطق فراهم شود؛ همچنین مناسب سازی فضای کتابخانمه‌ها برای افراد دارای معلولیت نیز ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز