خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان:

تلاش کنیم وضعیت قرمز زنجان به سیاه نرسد/ عزادرای در فضا های بسته ممنوع شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۴۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به اینکه تلاش بکنیم وضعیت قرمز زنجان به سیاه نرسد، گفت: رسالت اصلی ما سلامتی تمام افراد جامعه است، عزاداری به هیچ عنوان در فضای بسته برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا آرمانی‌کیان با اشاره به بحران موج پنجم کرونا ویروس در زنجان، گفت: در شرایط قرمز کرونایی قرار داریم و مستلزم این است که تمام تلاش مان را بکنیم تا این شرایط قرمز به وضعیت سیاه نرسد.

آرمانی کیان، با بیان اینکه زنجان، جزء استان‌هایی است که کمترین میزان مرگ‌ومیر را داشته است، ادامه داد: زنجان هنوز به آمار بسیار سیاه نرسیده‌ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به آماده‌سازی مراکز 16 ساعته متعدد در سطح استان گفت: این مراکز آماده پذیرش شهروندان هستند و خواهش ما این است که هرنوع راهنمایی در اعزام بیماران به بیمارستان‌ها وجود دارد را حتما به طور جدی رعایت کنند.

وی، با بیان اینکه اعزام به بیمارستان‌ها بر اساس جدول و سامانه مخصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: مراجعه مستقیم شهروندان به بیمارستان‌ها سبب سردرگمی همکاران ما و همچنین باعث دردسرهای بعدی خواهد شد.

آرمانی‌کیان، تاکید کرد: خواهش ما از شهروندان این است که توجه جدی به راهنمایی‌های کادر بهداشت و درمان کرده و به هر بیمارستانی که ابلاغ شد حتماً همانجا تشریف ببرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با تاکید بر رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع‌های غیرضرور، گفت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) قرار داریم اما رسالت اصلی ما سلامتی تمام افراد جامعه است لذا در حین اقامه عزا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید رعایت شده و عزاداری به هیچ عنوان در فضای بسته برگزار نشود.

هم‌اکنون 515 نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموع بستری تجمعی 29 هزار و 75 نفر، موارد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی 10 هزار و 241 نفر و موارد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی نیز 93 هزار و 176 نفر بوده و موارد مثبت ترخیص‌یافته و موارد مثبت فوتی تاکنون نیز به ترتیب 8521 و 1540 نفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز