خبرگزاری کار ایران

۱۳۰۰ پنل خورشیدی تولید برق در اختیار عشایر خراسان رضوی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۲۱

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۳۰۰ دستگاه پنل برای تولید برق از انرژی خورشید در اختیار عشایر قرار گرفته و در سطح خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد،  محمد نبوی‌فرد به برنامه کشوری ترغیب و تجهیز جامعه عشایری به تولید برق از انرژی پاک اشاره کرد و گفت: تاکنون در این چارچوب هزار و ۳۰۰ دستگاه پنل برای تولید برق از انرژی خورشید در اختیار عشایر قرار گرفته و در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: این اقدام با هدف تامین برق برای آن دسته از عشایری که به دلیل فاصله زیاد از شبکه‌های برق و مقرون به صرفه نبودن احداث شبکه از این امکان بی‌بهره بوده‌اند صورت گرفته است.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰ هزار پنل خورشیدی در کل کشور برای تولید برق توسط آن دسته از عشایری که شرایط این کار را دارند در نظر گرفته شد و از این میان هزار و ۳۰۰ دستگاه آن به خراسان رضوی اختصاص یافت.

نبوی فرد این پنل‌های خورشیدی تولید برق را قابل جابه‌جایی ذکر و بیان کرد: هزینه تامین این پنل‌های خورشیدی شامل ۱۰ درصد آورده عشایر و ۹۰ درصد یارانه بلاعوض دولتی است.

وی تصریح کرد: ارزش هر یک از این دستگاه‌های تولید برق از انرژی پاک نور خورشید ۹۸ میلیون ریال است و برای تامین انرژی برق مورد نیاز و مصرفی عشایر در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز