خبرگزاری کار ایران

پلاک گذاری بیش از ۲ میلیون رأس دام در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۱۶

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جدید تا پایان تیر ماه ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۲۱۷ رأس دام در خراسان رضوی هویت گذاری شده‌ است.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد داوطلب با اشاره به وضعیت هویت‌گذاری دام در خراسان رضوی در امسال گفت: در رابطه با طرح هویت‌گذاری دام اولین هدف شناسایی تعداد دام در سطح کشور و دومین هدف ثبت اطلاعات دام و دامدار است. شناسایی و ثبت محل دامداری نیز از جمله اهداف مدنظر برای اجرای این طرح است که نشان می‌دهد دامداری در کدام شهرستان و روستا قرار دارد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق دام است. پلاک‌هایی که بر گوش دام نصب می‌شود، دام‌های مجاز و غیرمجاز را در استان مشخص می‌کنند. اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد که این دام وارداتی بوده یا تولید داخل و از چه استان و شهرستانی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رابطه با آمار دام‌هایی که تا کنون در خراسان رضوی هویت‌گذاری شده‌اند، ادامه داد: اجرای طرح فوق خراسان رضوی از شروع پروژه نسبت به هویت گذاری ۶ میلیون و ۹ هزار و ۱۰۱ راس دام اقدام کرده است که از نظر تعداد دام هویت گذاری رتبه اول در کشور را دارا است.

داوطلب بیان کرد: از تعداد دام هویت گذاری شده در استان ۴۱۲ هزار راس دام سنگین و الباقی آن را دام سبک تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز